Alla inlägg den 16 maj 2016

Av Malin de Besche - 16 maj 2016 21:17

Efter en ganska lugn vecka där jag bara gått ett par promenader så kände jag att jag var redo för ett träningspass. Så jag ställde klockan lite tidigare för att klara av ett pass i gymmet på jobbet innan arbetsdagen skulle ta vid.


Jag lyckades samla på mig 2 promenader med totalt ca 1,2 mil. Helgen sen tog jag tag i mitt hem som hamnat så mycket efter och jag tvättade altanen och rensade ogräs. Till kvällen åkte jag iväg för att shoppa inför den konfirmation vi skulle på dagen efter.

Söndagen blev inte mycket till rörelse utan vi satte oss i ilen för att åka iväg till konformationen. Jag tycker att konfirmationerna blir bara bättre och bättre med åren där man pratar om sitt inre och hur vi är mot varandra och det där bibelförhöret är totalt borta. Det blir så mycket roligare även för åhöraren.

När vi kom hem igen och hade käkat så började jag städa igen. Nu börjar det likna ett hem igen och det känns som att även hemmet börjar återhämta sig efter influensan.


Jag bestämde mig för att veckan skulle börja med ett träningspass. Ställde klockan på lite tidigare än vad jag gjort på ett bra tag. Kände mig lite seg i kroppen men tänkte just att det säkert var för att det var så pass tidigt. Men när jag väl var igång så kändes det helt ok. Jag körde i huvudsak mina rehabövningar som har fått stå helt tillbaka allt för länge nu.

 

Efter 5 minuters uppvärmning på crosstrainern så körde jag 2 varv av mina övningar.

#Knäböj med gymmiband - 20st

#Stepup med skivstång på axlarna - 10st

#Hopp från bänk, landa i djup knäböj - 1st

#Pilatesbollövningar - 10/övning

#Benfällaren med höftlyft - 15st

#LiggandeRodd - 15st


Jag blev lite seg efte lunchen och kände hur jag blev varm. Kanske var det för tidigt att köra igång med träning, kanske hade min kropp reagerat så i varje fall.

Men när jag åkt hem för dagen så mådde jag faktiskt lite bättre igen. Imorgon lär jag märka om det var ett tillfälligt bakslag eller inte. Hoppas en god natts sömn ska bevisa att det var rätt att köra ett pass i morse och att jag är tillbaka.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards