Alla inlägg den 18 april 2016

Av Malin de Besche - 18 april 2016 22:03

Att träning är viktigt för mig är något som alla som känner mig vet om. Men det är faktiskt viktigt för mig att få in vardagsrörelse också. Det är den som är viktigast för hälsan. Träningen gör att jag blir starkare, snabbare och uthålligare. Men vardagsrörelsen är för hälsan.


Jag har inte fått till tiden för att skriva sedan i onsdags, så här tänkte jag summera mina dagar sedan dess. I torsdags så blev jag tvungen att lägga in en vilodag. Jag jobbade i vårt nya kontor från morgonen där vi inte har något gym, och till eftermiddagen/kvällen var jag på en utbildning i presentationsteknik. Det gjorde att jag fick prioritera bort träningspasset med Stockholmsfysträning. Jag saknar verkligen gymmet när jag är på nya kontoret.

Utbildningen hölls hos vårt systerbolag som har ruskigt stora lagerlokaler. Innan utbildningen fick vi en rundvandring där och jag insåg att på den här arbetsplatsen måste man få galet mycket vardagsmotion. Rundvandringen skedde i en rask promenad för att hinna runt, inte det där vanliga lunket man är van vid när man är på rundvandringar.

På fredagen åkte jag till mitt gamla kontor och fick äntligen komma till gymmet igen. Jag körde ett pass med merparten av mina rehabövningar men också lite med kettlebells.

 

Efter 5 minuter på crosstrinern körde jag:

#Knäböj med gummiband i höfterna - 20st

#Hopp från bänk och ner i djup knäböj - 10st

#Rehabövningarna på Pilatesboll

#Höftdipp och stjärnposition med ben på medcinboll - 10st/sida

#Bendrag med viktmotstånd på ostadigt underlag - 10st /ben och håll

#Swing med Kettlebell - 20st

#Enhandsryck med kettlebell - 10st per hand

#Liggande rodd i TRX


Åkte iväg på middag på kvällen men körde då jag skulle upp och hjälpa en vän att flytta. Tog med mig sonen och sen högg vi i och bar kartonger och lättare möbler. Det gjorde att jag inte hann med någon träning innan jag åkte in till söder för att träffa en kompis.

Sedan kom söndagen och det var städdag på gården. Det tar mer på krafterna än vad man kan tro av krattande, trädfällning och släpande av grenar. Jag var ganksa trött i benen men jag hade ett sista löppass att klara av innan veckans slut. Så jag gav mig ut på ettt löppass i 25 minuter på trötta ben.

Rundan kändes ok men var lite jobbig för min trötta kropp. Speciellt i de områden som jag rehabar.







 Jag sprang unde 25 minuter 

 Sträckan gick upp mot 4,70km

 Snittempo låg på 5:22/km




































Så var det måndag igen och jag valde att åka tidigare till mitt tidigare jobb för att köra ytterligare ett pass i gymet på jobbet. Jag körde liknande övningar som jag gjorde på torsdagen men jag körde step up på bänk med skivstång och 15kg på istället för hoppandet. Jag ersatte trx med dips på bänken.


Jag har ju skaffat mig långa naglar nu så man får hitta på lite knep för att kunna köra på utan att riskera att naglarna kommer till skada. Gäller bara att hitta rätt fattning. Som när jag kör swing med kettlebell får man lägga lillfingrarna på utsdan istället.

 

Mötesdag imorgon. Hoppas att jag kommer att kunna finna tillfälle att röra på mig trots detta. Annars får jag ta igen det på kondotionspasset till kvällen sen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards