Alla inlägg den 11 april 2016

Av Malin de Besche - 11 april 2016 21:02

Efter en ganska lugn och behaglig helg och en sovmorgon i morse så kände jag mig verkligen redo för den här veckan. Idag skulle vi bygga upp ett nytt kontor och det gick över förväntan. Även passet hemma sen gick helt och hållet över förväntan.

Eftersom att det nya kontoret ligger på södra sidan så behövde jag inte alls åka så tidigt till jobbet och inte hade jag något gym som lockade till tidig stat heller. Det är väl det som är nackdelen med det nya kontoret. Men jag lyckades få till mitt rum bättre än vad jag först trodde.

Men det som fick mig att känna att det här veckan började så bra var min löparrunda som jag körde igång med direkt när jag kom hem efter arbetsdagen.

Sjukgymnasten sa det att jag ska tillåta mig att springa med en "smärta"på nivå 3 på en 10 gradig skala. Och om jag behåller graden men ökar belastningen/farten så är det att betrakta som en förbättring.

Jag sprang nu i 25 minuter som jag hann 4,85 km. Tempot på 5:10 är högsta tempot jag hållt på väldigt länge.

 

Jag kände av lite på utsidan av låret men det var väldigt låg nivå. Kanske en 2:a eller tom en 1:a

Det kändes så himla bra och i kroppen efter så var det knappt märkbart. Så kul! Glädjande besked att komma med till sjukgymnasten imorgon.


#SnartSkadefri #Skadefri2016 #Rehab #Rehablöpning #Framsteg #PåGodVäg #Löparglädje

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards