Alla inlägg den 7 april 2016

Av Malin de Besche - 7 april 2016 21:35

Efter att ha suttit still i många timmar under arbetsdagen så kände jag att jag bara var tvungen att röra på mig. Jag mår verkligen inte bra av att bara vara still. Dessutom var det samla kilometer på löparschemat idag. Och det gäller vare sig man är i Sverige eller Danmark.


Igår när jag kom till hotellrummet såvar jag trött och hade huvudvärk. Det gjorde att jag var tvungen att prioritera bort träningen. Men idag så mådde jag bättre och bytte genast om till träningskläder när jag kom till hotellet igen och gav mig ut på en löparrunda. På schemat stod det varava löpning och gång under 40 minuter. Detta för att samla lite kilometer i benen för att stärka alla leder, muskler och bråsk.

Eftersom att jag inte alls hittar i området här i Danmark så slog jag på Runkeeper så att jag skulle kunna se vart jag sprungit samt att kunna hitta tillbaka om jag springer vilse.

 

Det gick bra och det kändes bra i kroppen och jag hittade en del mysiga områden när jag sprang runt där med solen i ansiktet. Totalt blev det en runda på 6,24 kilometer som jag sprang/gick runt på 38:37 min.

Bra tempo de delar där jag sprang. Inga ursäkter, det gäller bara att packa löparskorna så är det hur enkelt som helst att få till ett träningspass även när man är på resande fot.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards