Alla inlägg den 6 april 2016

Av Malin de Besche - 6 april 2016 18:10

Normalt så finns det inte mycket som skulle få mig att prioritera bort träningen. Men igår så handlade det dels om att ställa upp för svägerskan och dels för att göra mig fin. Idag är jag helt enkelt bara trött och kort tid innan vår gemensamma middag.


Igår åkte jag tidigare till jobbet för att träna innan arbetsdagens början trots att jag egentligen kände  att jag skulle behöva extratiden till jobb. Men jag skulle ju prioritera bort fysträningen efter jobbet och dessutom så kände jag att det var ett tag sen jag gjorde mina rehabövningar.

Så jag gick ner i gymmet för att köra ett träningspass baserat på mina rehabövningar. Jag började med 5 minuters uppvärmning med crosstrainern.

Sen byggde jag upp mina lilla lekplats som jag körde 2 varv i som totalt tog ca 30 minuter.

 

Här körde jag en liten cirkel med:

#Benböj med gummiband runt höfterna - 20st

#Plankan med benlyft på pilatesboll 10st

Underarmar på bollen, lyfta ett ben, förflytta ut i sidan och sedan knä in mot boll och tillbaka till ursprung.

#Brygga med benlyft på pilatesboll - 10st

Pilatesbollen mellan skulderblad, resten av kroppen i 90grader, lyfta ett ben och föra ut i sidan och tillbaka ner.

#Höftlyft med benindrag - 10st

Fötterna på pilatsboll, höftlyft och samtidigt dra bollen mot rumpan, dra tillbaka bollen utåt med ett ben.

#Sidoplanka med dipp och stjärnposition på medicinboll - 10st/sida

Ben på medcinboll i en sidoplanka, lyfta höften, lyfta övre benet, ner med benet, dippa höften i golvet.

#Bendrag med vikt på ostadigt underlag - 10st/ben och håll (4 håll)

#Kettlebell med swing - 20st

#Enarmsmarklyft med kettlebell - 10st/ arm

#Musslan - 10st/sida

Liggandes på sidan, benen lätt böjda, lyfta på övre knät med fötterna ihop och låst höft

#Benlyft á la Lanefeldt - 10st/ben

Liggandes på sidan, övre benet böjt över det undre med fotsulan i golvet. Det undre lyfts från underlaget med sträckt ben.


Fick faktiskt lite puls av swing och marklyft. Det är bra övnignar som också sätter lite press på rumpan som jag behöver lägga mycket fokus på.


Jobbade en hel dag och sedan kom anledningen till att jag hoppade fysen. Jag skulle vara nagelmodell åt min svägerska som utbildar sig till nagelskulptör. I drygt 3 timmar satt vi. Ruskigt jobbigt men fint blev det.

 

Första gången jag gör naglar. Basketen har inte direkt tillåtit mig att ha naglar. Sen var jag så trött att jag bara åkte hem och la mig. Sen i morse gick jag upp tidigt för att packa väskan. Det var dags för ytterligare en resa till Danmark. Det blev en något längre dag än vanligt och vi ska ha en gemensam middag, varpå det blev lite tajt för hotellrumsträning. Så jag prioriterar nog bort den idag med. Fast med allt stillasittande så borde jag nog ta en promenad i varje fall.


#Rehab #SnartSkadefri #Skadefri2016 #GymPåJobbet #Naglar #Nagelskulptur #FranskManikyr #Danmark #ResaMedJobbet

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards