Alla inlägg den 4 april 2016

Av Malin de Besche - 4 april 2016 22:52

Nackdelen med att jobba hemma är att man inte får den där tiden på morgonen att vakna till. Man har inte den där tiden i rörelse när man tar sig till jobbet som ger en energi för att klara hela dagen. Man kliver i princip upp från sängen till sin arbetsplats direkt som gör att man känner sig trött hela dagen.


Jag hade oerhört svårt att hålla mig pigg och alert idag. Det var många gånger jag behövde resa mig för att känna mig pigg. Tillslut kände jag att jag behövde ta till något mer drastisk åtgärd. Jag började hjula och ställa mig på händer.

 

Jag blev något piggare och kunde hålla koncentrationen uppe ett tag till. När jag hade lyckats ta mig igenom hela arbetsdagen så besiktade jag bilen och gick på utvecklingssamtal innan jag gav mig på ett lättare löppass. Den här dagen skulle jag springa i 20 minuter.

Jag började lungt och körde 5:40 tempo första kilometern, sen ökade jag tempot för varje kilometer och den sista höll jag 5:11 tempo. Totalt blev det 3,75km under 20:29 min som resulterade i ett snittempo på 5:28

 

Lite känningar på sidan av höften till precis under rumpan, men inget långvarigt. Det lugnade ner sig sedan och det känns redan bättre. Efter passet var jag pigg igen.

Nu får vi se om jag kan få till något löppass när jag har min resa till Danmark, eller om jag får hålla mig till hotellrumsträningen. Hur som helst är båda ett bra sätt för att hålla tröttheten borta.


#Rehab #SnartSkadefri #Skadefri2016 #20min #LättareLöppass #Löpning

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards