Alla inlägg den 26 mars 2016

Av Malin de Besche - 26 mars 2016 21:33

Skärtorsdagen körde jag ett fyspass med fokus på styrka med fysgruppen. För mig var den stora utmaningen alla övningar med fokus på överkropp. Glädjande nog sker det framsteg och likaså när jag la in ytterligare ett löppass idag.


Torsdagens pass Var otroligt jobbigt för armar och axlar. Och eftersom att vi inte var så många så blev det ett lite annorlunda upplägg men med övningar som vi kört på tidigare pass. Det var roligt att känna att jag gjorde framsteg i några av dom. Uppvärmningen var väldigt tuff där vi skulle stå mitt emot varandra en bit ifrån och jobba fram och tillbaka mot varandra.

Snabba fötter och höga knän framåt till vi mötte varandra, sedan lika dant baklänges tillbaka.

"Stråla", hoppa jämfota framåt, "stråla", hoppa jämfota framåt, "stråla" och sedan springa baklänges tillbaka.

Då kom det för mig det tuffaste momentet.

I låg armhövningsposition, hoppa framåt 3 gånger och springa bakåt igen..

Jag har otroligt svårt att stå så lågt i armhövnignsposition och att sedan "hoppa" och behålla den låga positionen är galet jobbigt.

Själva staionsträningen var 2 stationer med 3 övningar. Vi var på samma station i 6 minuter.

Station 1:

#Serieövningar - 2 armhävningar, 10 mountainclimb, 5  strålningar (kasta benen bakåt och hoppa upp till huksittande igen) 2st serier

#Situps med kettlebell och i sittande läge dra upp vikt i en axelpress - 20st

#SlängaMedTjockaRep - Den här övningen känner jag att jag blivit mycket bättre på. (Till någon gjort de övriga övningarna i stationen klart)


Station 2:

#Marklyft - Ett lyft, hoppa över, stråla, hoppa fram och tillbaka - 10st

#Maghjul 10st följt av masken med armhävning 10st (Stående vid vägg, "gå" med händerna ut i armhävningsposition, armhävning och "gå" tillaka till stående.

#Mediciboll över huvudet liggandes för att sedan sätta sig upp och kasta boll över huvudet in i tjockmatta (till någon annan är klar med övning i stationen)


Så skönt att känna att jag faktiskt blivit lite starkare. Men jag måste öva mer på de där låga övningarna. De får mig verligen att känna mig svag. Men efter så kändes det bra precis som vanligt.  

Idag Påskafton tog jag min nästa runda i löparprogrammet jag kör. Den här gången var det dags att springa i 25 minuter. Jag lyckades hålla 5:25 tempo. Jag hade lite känningar i ländryggen och höften, men i övrigt så kändes det faktiskt bra. När jag var klar med min runda så stretchade jag lite i solskenet. Sådan vårkänsla och så skönt i värmen. Så jag gick in och hämtade min foamroller och masserade mina ömma lår bara för att få vara ute i solen ett tag till.

Otroligt smärtsamt men nyttigt.

Mycket nöjd med passet och jag var redo att fira Påsk med familjen.

GLAD PÅSK!     


#Rehab #SnartSkadefri #Skadefri2016 #Rehablöpning #Foamroller #Självmassage #Fys #StockholmsFysträning #Kampsportsfys #GladPåsk

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se