Alla inlägg den 21 mars 2016

Av Malin de Besche - 21 mars 2016 22:01

Söndagens löparrunda var en belastning för min kropp. Jag var mör och jag var öm i höft, ben och ländryggen. Jag ville därför köra lite mer skonsam träning för kroppen idag och dagens löppass skjuter jag upp till imorgon istället.


Jag åkte tidigt till jobbet för att träna innan arbetsdagen skulle börja. Jag gick ner i vårt gym vi har i källarn och riggade för mitt morgonpass med rehabövningar. Men just för att skona kroppen så hoppade jag över just hoppövningarna. Men jag ville ändå lägga in övningar som ger sätesmusklerna den träning som de så väl behöver. Så efter 5 starka minuter på crosstrainern körde jag lite rump- och bålträning.

1. Knäböj med gummiband runt höften - 20st

      

2. Step up på skivstångs bänk med 15kg vikt på skivstång (+skivstångens vikt) - 10st

3. Plankan på armbågarna på pilatesboll och med benindrag samt stäcka ut ben ut åt sidan - 10st

4. Brygga på pilatesboll med benlyft - 10st

    Bollen vid skulderbladen, 90 grader i knäleden

5. Höftlyft med pilatesboll - 10st

   

6. Bendrag, kickar och sparkar med viktmotstånd - 10st/ben/håll

   

Just denna övning när jag körde med högerbenet så provocerade det faktiskt fram mitt problemområde. Det är första gången det händer. Även detta var ett tecken på att jag behövde ta det lugnt efter söndagens pass.

Jag hade funderat på att köra nästa löparpass på eftermiddagen/kvällen. Men jag lyssnade på kroppen som behövde få vila idag. Endast den skonsamma rehabträningen. Jag kommer att få till löparprogrammet för den här veckan i varje fall.


#SnartSkadefri #Skadefri2016 #Rehab #Löparrehab #Träning #GymPåJobbet

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards