Alla inlägg den 13 mars 2016

Av Malin de Besche - 13 mars 2016 13:23

Efter tisdagsträningen var min kropp riktigt öm. Det var en träningsvärk utan dess like i ryggen. Så pass att jag funderade på om det verkligen var så bra. Så jag fick lägga in en vilodag innan jag körde nästa pass på torsdagen. Sen var det helg och disco taime.


Jag var lite orolig ett tag att det inte var så bra med så hård träning dagen efter akupunkturen. Jag var stel i ryggen och det gjorde konstant lite ont. Så jag la därför in en vilodag på onsdagen så att jag skulle kunna köra på torsdagen. Efter torsdagspasset med Stockholms fysträning var det ännu värre. Det var som att jag hade 2 kilar rätt in i vardera skinka inhamrad. Det kändes som att det skulle bli ett långvarigt problem efter det tuffa passet och det där med löpning kändes avlägset.

 

Passet var ett där vi under 5 minuter varvade 2 övnigar på varje station. Det var en av övningarna på varje station som skulle räkna reps och efter ett visst antal skulle man byta.

Station 1:

#Stå med rygg mot väggen, gå ner och vandra med händerna till armhävningsposition, göra en arhävning och sedan "vandra" tillbaka - 10st

#Maghjul


Station 2:

#Armhävning med händer på medicinboll, rulla runt och sedan en armhävning till, rulla tillbak - 10st

#Medicinboll bakom huvudet liggandes, sätta sig upp och kasta bollen in i en tjockmatta


Station 3:

#Sparkar och knä in i mitsar. Denna övning byttes man inte av utan man turades om att sparra och sparka/knäa under 5 minuter


Station 4:

#Armhävning, hoppa med båda fötterna upp vid sidan av händerna, tillbaka, en armhävning och hoppa åt andra hållet - 10st

#Skuggboxa med lätta hantlar samtidigt som man i snabb takt växlar fot på en bounceball


Station 5:

#Marklyft hoppa över skivstången och samtidigt vrida kroppen så man "fejsar" skivstängen, stråla, hoppa över och tillbaka utan att vrida kroppen. - 5st

#Tjockrep som man slänger med i så snabb takt man kan


Station 6:

#Händerna på liggande boxboll, hoppa upp med fötterna på bounceball, hoppa ner i djup knäböj, sätt ett knä på boxbollen, 2 slag med boxhandskar, skifta sida och knä och 2 slag. - 5st

#Magövning sittandes med fötterna ihop för man fötterna upp över och ner mellan ett par hinder fram och tillbaka


Mellan varje station innan vi skiftade körde vi olika fysövningar gemensamt som gav rumpan en rejäl omgång. Avslutningsvis körde vi den där mördarövning där man sitter mittemot varandra på huk och sedan turas man om att sätta händerna i golvet och slänger bak benen och tillbaka till huk, 10 gånger innan det är den andras tur.


Planen var ändå att träna på fredagen efter jobbet. Men det blev så sent så jag struntade i det. Jag behövde vilan. Hela lördagen fixade jag med present och min utstyresel till kvällens fest. Jag satte mina ovana händer vid en gammal symaskin vilket tog ganska lång tid. Så jag hann inte med någon träning innan kvällens festande. Men det blev istället en hel del dans istället då festen var diskotema.

 

Det var inte helt lätt att köra limbo med den här stela kroppen. Men jag tror faktiskt att det var en bra övning för mig. Ryggen kändes lite lättare i morse.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards