Alla inlägg den 8 mars 2016

Av Malin de Besche - 8 mars 2016 22:26

Nu har jag kört några behandlingar med akupunktur och fram till den igår har jag bara kännt mig mjukare efter behandlingen. Den här gången så har jag lite efterdyningar där en av nålarna gav mig en rejäl smärta i skinkan.


Redan igår, samma dag som jag fick min akupunktur så kände jag mig en aning öm i musklerna. I morse packade jag väskan för att köra ett morgonpass men också kvällspasset på Stockholms fysträning.

Morgonpasset var ganska lugnt med mina rehabövningar. Jag körde 2 varv efter 5 minuter på crosstrainern.

  

Hoppövningarna utökade jag med en burpee för att få lite extra puls.

  

Det gåt allt bättre med mina övningar. Tidigare fick jag backa på dragen då jag drar benet i sidled. Jag fick köra direkt på marken iställetför på mits. Men nu är jag tillbaka på den igen.


Jag dröjde mig kvar på jobbet och åkte direkt till fyspasset när arbetsdagen var slut. Skönt att slippa köerna och slippa stressa. Det blir dock ganska sen middag.


Uppvärmningen på Stockholms fysträning bestod av ett gäng kettlebells som vi skulle springa och flytta till andra änden av rummet. Sen körde vi 2 varv av cirkelfys.

Varv ett körde vi i 60 sekunder per station.

Efter varvet så körde vi en övning där vi sittandes på huk skulle hoppa fram och tillbaka.

Varv två körde vi i 40 sekunder per station men här körde vi en fysövning mellan varje station

Station 1: Luftboxas med hantlar i händerna och samtidigt i snabb taktsteppa upp med fötterna på en bounceball

Station 2: Marklyft, hoppa över stången, stråla, hoppa fram och tillbaka utan att vrida på kroppen

Station 3: Slänga med tocka rep

Station 4: Sittandes flytta benen upp över och emellan 2 hinder. Ihop och isär med benen

Station 5: Sidleds steppa upp på Bounceball, ner på golbet på andra sidan, stråla och steppa tillbaka, stråla osv

Station 6: Knäböj och axelpress med kettlebell

Station 7: Maghjul

Station 8: Bicep curls med skivstång. På 5:e går man upp i en axelpress

Station 9: Liggandes med medicinboll över huvudet, sättas is och kasta in bollen i tjockmatta

Station 10: Fällkniven med medcinboll i händerna

Station 11: Liggandes på pilatesboll vid skulderbladen och fötterna i marken, vrida överkroppen från sida till sida. Med höfterna stilla.


Mellan stationerna körde vi övningar som: Armhävningar, sittandes på huk sträcka på ett ben i taget, upphopp, burpees mm

Ryggen var inte alls så mjuk som den varit efter tidigare behandlingar. Men jag klarade i varje fall av passet trots att det kändes som att ryggen hade en stel batong från skinkan upp i ryggen. Hoppas på en förbättring imorgon.

 


#Stockholmsfys #Stockholmsfystränign #RyggRehab #Rehabövning #SnartSkadefri #Skadefri2016

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards