Alla inlägg under februari 2016

Av Malin de Besche - 1 februari 2016 21:54

Ryggen var spänd efter behandlingen hos sjukgymnasten. Men det avtog och lördagen som var sista dagen som jag skulle hålla lite koll på hur kroppen kändes så var ryggen helt ok. Men när jag promenerar så känner jag i benet och upp över höften.


I lördags efter lite måsten och basketmatch för dottern så var det dags att fixa till sig inför 40-års fest. Ryggen gav mig inte problem alls men allt sitter i baksida lår och stamar upp över rympan och på utsidan av höften.

Det glömde jag såklart bort under festen, men dagen därpå så gjorde sig påminnt igen.

Efter en ganska lugn för att inte säga seg dag så tog jag mig i kragen och tog mig en power walk med min vän som även hon var med på festen.

Somnade sedan i soffan och när jag vaknade till var klockan mitt i natten. Sen fick jag svårt att somna igen, så den här nattsömnen var inte heller speciellt bra. Men när jag sedan vaknade på morgonen när klockan ringde så kände jag mig väldigt pigg. Åkte därför till jobbet tidigt för att träna innan jobbet.

 

Satsade mycket på rehabövningarna som jag gjort de senaste gångerna nu i gymmet på jobbet. Fortfarande inga problem med ryggen elle ben.

Efter lunchen kom tröttheten ikapp. Det var jobbigt att härda ut resten av dagen, men blev ändå att jag jobbade över nästan en timme.

Väl hemma så fixade jag till middag och sedna gick jag och mötte min vän igen för att köra en Power Walk igen. Denna gång blev det en lång en på 1h 40 min, en runda på totalt 9,42km

Det var kallt och blåsigt med snöflingor som var som spikar in i ögonen, men vi härdade ut.

 

Benet gav mig lite värk i baksida lår och stramade upp över höften. Men det var inte värre än att jag kunde köra på hela rundan.

Något kall och blöt satte jag mig sedan med en kopp te i soffan. Ganska nöjd trots att benet var som det var.


#PW #GymPåJobbet #Rehab #Vinter #Vinterpromenad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards