Alla inlägg den 28 februari 2016

Av Malin de Besche - 28 februari 2016 22:17

Ytterligare en härlig vårdag att vakna upp till idag. På agendan hade jag massor av saker att hinna med inför affärsresa till Danmark och semester weekend till Sälen. Och på det så var vi bortbjudna på middag också. Då gäller det att vara effektiv.


Började morgonen i lugn och ro med frukost, sen var jag laddad att köra igång dagen. Jag hade en möbel från IKEA att montera. Något jag skjutit på länge men nu ville jag få det avklarat.

När den var monterad och klar bytte jag om och gick på nästan en timmes power walk med en avstickare till apoteket. Jag lyckades hålla ett högt tempo och min kropp verkade klara av det rätt hyfsat i varje fall. Kunde känna lite stramningar i baksida lår mot slutet av rundan.

När jag kommit hem hade jag gått drygt 6,8km med ett snittempo på 8:14/km.

 

Riktigt skönt väder att promenera i. Något som förvånar mig är hur slut man blir efter en sådan runda. Tröttheten är total så fort man kommer in i värmen. Man har varit ute i friska luften, man har fått blodet att rusa runt i kroppen och ändå är man sovtrött när man kommer in. Man borde ju vara hur pigg som helst.


Men istället för att lägga mig och sova så lagade jag mat och sen satte jag igång med städningen. Jag körde en totalstädning av hela hemmet vilket verkligen var välbehövligt. Plocka undan, damma, diska, tvätta och dammsuga. Jag var riktigt effektiv och jag kände att jag var i fas. Vid det här laget var det endast packningen kvar. Då var det dags att åka hem till mamma på middag för att diskutera lite semesterplanering.


Väl hemma igen så packade jag och med en kopp te i handen är jag redo för en fullspäckad vecka.


#PW #SnartSkadefri #Skadefri2016 #Vårsol #Vårkänslor #TröttEfterTräning

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards