Alla inlägg den 27 februari 2016

Av Malin de Besche - 27 februari 2016 20:44

I morse vaknade jag av att solen stålade in genom fönstret. Jag har längtat till att få bli väckt av solen, det är då det är vår. Den lockade mig att ge mig ut på en power walk. Så efter frukost klädde jag om och gav mig ut i det fina vårvädret.


Medan jag funderar på vad min plan ska vara så kör jag på i samma anda som tidigare. Så fort jag kommit ut i solen visste jag vart jag ville gå. Fick sådan vårkänslor när solens strålar värmde mitt ansikte. Jag ville ta en lång promenad. Jag hoppades bara att mitt ben inte skulle bråka med mig.

Men det visade sig att jag inte alls behövde vara orolig. Det kändes så bra, ingen smärta någonstans, inget tryck eller spänningar. Jag promenerade till utegymmet med armgångsställningen. Det var länge sen jag körde den nu och hade ingen aning om hur det skulle gå. Men även det gick bra.

 

Det fanns inte så himla mycket mer man kunde göra med tanke på all is. Men när jag kommit till änden av ställningen så hängde jag där och drog upp knäna mot magen 15 gånger.

Sen körde jag 15 rygglyft och 15 marklyft.

Efter gick jag hemåt igen och det blev totalt en timmes promenad på 7 kilometer och inte en enda känning. Nu gäller det att inte bli för ivrig och köra för hårt för tidigt bara för att det gick bra. Jag kollade runt lite och funderade lite på hur jag skulle kunna få in mina rehabövningar där till när isen smält. Har jag bara med ett gummiband så kan jag nog lyckas med det mesta. Funderade också på en del kommande mål.

Nu är jag verkligen på gång och det känns för första gången på länge som att jag kan bli bra. Jag höll ett hyfsat högt tempo för en sträcka på 7 km, ett sitt på 8:28 min/km. Ändå så bråkade inte benet med mig.

 

Riktigt nöjd. En bra runda i härlig vårsol.


#PW #Powerwalk #Vårsol #SnartSkadefri #Skadefri2016 #Rehab #Utegym #Armgång #Rygglyft #marklyft

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards