Alla inlägg den 24 februari 2016

Av Malin de Besche - 24 februari 2016 22:36

Som det ser ut nu i mitt träningsliv så har jag ingen plan. Jag tränar ju och så men det är första gången jag har haft så här lång tid utan någon plan eller specifikt mål med min träning. Nu när jag lagt ner basketen och håller på med rehab så har jag kommit lite ur balans.


Jag har ingen direkt plan eller specifika mål med min träning, mer än ett övergripande att jag ska bli helt skadefri. Och det är ju såklart ett bra mål, men utan konkreta delmål så blir jag lite vilsen i min träning. Jag tränar kanske mer än många andra, men det ger inte lika mycket som när man har en plan. Med en plan med delmål kan man se om man utvecklas. Men det är också avsaknaden av rutiner, eller snarare ett liv som stör rutinerna som gör att man kommer lite ur balans.

Varje morgon när jag ska in till kontoret så åker jag lite tidigare för att hinna träna innan jobbet börjar. Problemet är att det är så många dagar som jag inte åker in till kontoret så då blir det inget innan jobbet.

Jag kör ju Stockholms fysträning, men i och med att jag reser så mycket så är det ganska många pass som jag missar.

Förr var det inget som kunde få mig att missa en träning, men nu vacklar jag ibland och jag säger nej till träning för att göra något socialt istället.

Igår åkte jag tidigare till jobbet för att köra mina rehabövningar och efter så fick jag mig mina 20 minuters massage. Skönt att jag faktiskt kom iväg tidigt eftersom att jag tackat jag till att gå ut och äta på restaurang för att fira en 18-åring. Jag hoppade alltså över ett pass med Stockholms fysträning.

Idag skulle jag iväg på en utbildning och åkte därmed inte till jobbet och alltså ingen träning. Det kalla vädret fick mig att inte vilja ta någon längre PW nu ikväll utan det blev en kortis på 20 minuter. Det hade heller aldrig hänt förut. Att vädret skulle gå mig att minska/avstå träning.


I måndags frågade min sjukgymnast när jag planerade att springa nästa gång, och jag vet inte. Han menade på att någon gång måste jag belastningstesta kroppen. Jag måste alltså ha ett mål att arbeta mot.

Jag får helt enkelt fundera på det. Imorgon är planen i varje fall att jag ska åka tidigare till jobbet för att köra mitt rehabpass och till kvällen sen köra ett pass med Stockholms fysträning.


Men när veckan är slut så ska jag ha funderat ut en plan. Så där klubbade jag det. Syns imorgon, tack och god natt.


ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se