Alla inlägg den 11 februari 2016

Av Malin de Besche - 11 februari 2016 22:26

Igår fick jag nålar och ryggen blev rejält mycket mjukare. För att låte behandlingen effekt så hade jag vilodag igår och gav mig endast ut på en power walk. Idag var jag lite orolig att dagens pass skulle ge negativ effekt på ryggen.


Jag har länge försökt att tjata på mina vänner att följa med på dessa fyspass. Men jag har aldrig lyckats förrän nu. Galen trafik från jobbet gjorde att jag inte hann äta middag innan passet. Men jag tryckte i mig ett par mackor innan jag bytte om och drog in till söder och Stockholms fysträning.

Där mötte jag upp min vän som äntligen tackat jag till att komma på ett fyspass med mig.

Vi började med uppvärmning i agilitystegen med en massa hopp och snabba fötter. Sen körde vi stationspass ā 5 minuter där vi 2 och 2 varvade 2 övningar (Den som gjorde första övningen räknade till 10 reps)

Station 1:

Fällkniven med medicinboll, rull och rygglyft

Mountain climb i tjockmatta

Station 2:

- Spark, spark, knä in i mitsar, stråla

- Skuggboxning och springa i tjockmatta

Station 3:

- Skivstångsövningar - Marklyft, axelpress, frivändning mm

- Slänga med tjocka rep

Station 4:

- Plankan med en hand på medicinboll, andra handen pendlade upp och ner med en lätt hantel

- Sittandes lyfta och sänka benen över, mellan och utanför 2 "hinder"

Station 5:

- Stående mot vägg gå ner med händerna i golvet gå ut med händerna till en planka, armhävning och tillbaka

- Magövning med maghjul


När vi kört ett varv körde vi parövningar. Bla rygg mot rygg resa sig och sätta sig samtidigt, hoppa bock och krypa under. 10 av vardera. Sen körde vi stationspasset igen men på 3 minuter.

Sist så skulle vi sitta på huk, kasta ut benen och "stråla", hoppa upp på huk igen och klappa händerna med vår kompis. Detta skulle vi göra 10 gånger och sedan sätta oss på huk medan vår kompis gjorde samma sak. Mjölksyran var total.

Trötta men nöjda tjejer var vi efter det här passet. Och ryggen känns faktiskt helt ok trots att det var ett ganska tufft pass för ryggen.

 

Vi har bestämt att vi ska hitta på något nytt varje månad. Och eftersom att detta var helt nytt för Maria så ska hon hitta på något nytt för mig innan februari slut.

Ska bli spännande och se vad hon hittat på.


#Fyspass #Ryggträning #Stockholmsfysträning #Kampsportsfys #Stationsträning #HIT #HögintensivTräning

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards