Alla inlägg den 10 februari 2016

Av Malin de Besche - 10 februari 2016 22:02

Idag var fjärde besöket hos sjukgymnasten, men den andra behandlingen och första gången den här vändan som han satte nålar. När man får dessa nålar så ska man ta det ganska lugnt. Inte köra ett sådant pass som jag gjorde igår.


Första behandlingen så stretchade han min rygg och fysiskt tryckte och klämde på min ryggmuskel. Jag var stel samma dag men det guck bra att köra ett träningspass sedan till kvällen. Därefter så avtog stelheten dag för dag.

Nästa besök fick jag mina övningar med ökad svårighetsgrad och den här gången, min andra behandling var det dags för nålar. Jag tror att det var 4 nålar som han satte i ryggslutet och något högre upp i den sk ryggfilén.

 

Det kändes i princip inte när han tryckte ner nålarna, men däremot när han var framme och snurrade på nålarna. Då sved det till och det kunde strama lite grann.

Något öm när jag sedan åkte hem, speciellt där han tryckt nålarna. Men det avtog så småningom och jag kände mig mjukare i ryggen. Jag var ju lite stel efter passet igår också.


Men för att inte vara helt stilla så tog jag mig en power walk till kvällen. Jag gjorde mina försök att få med mig någon på min runda. Men fick många ursäkter så jag satte musik i öronen och pinnade på.

 

Det är kanske orsaken till att jag höll ett tempo på under 9 minuter trots att jag var ute över en timme.

7,1km   1:02:53   08:52/km  

Imorgon blir det ett hårt pass igen.


#PW #powerWalk #Vilodag #Akupunktur #nålbehandling #Sjukgymnast #SnartSkadefri #Skadefri2016 #MotSkadefriKropp #Timmespromenad

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se