Alla inlägg den 29 januari 2016

Av Malin de Besche - 29 januari 2016 23:10

Idag är dagen efter behandlingen jag fick av sjukgymnasten. Andra dagen jag ska fundera över vilken effekt behandlingen fått. Har man inte inte tidigare tänkt på exakt hur det känns så är det svårt att veta om det är någon skillnad och vilken effekt behandligen fått.


När jag vaknade i morse kände jag mig ganska stel. Jag hade ju fått en rejäl omgång på ryggmuskeln igår och till kvällen sen så pressade jag kroppen i ett grymt fyspass. Inte konstigt att ryggen var stel.

Jag åkte tidigt till jobbet, men dehär gången var det inte för att träna. Jag tänkte att det var bra att låta kroppen vila efter en sådan hård dag.

Passande nog hade vår massör en extradag på jobbet eftersom att hon inte kommer nästa vecka. Min rygg behövde lite snäll behandling.

 

Efter massagen så drog hon på lite linnex längs ryggmuskeln. Under dagen kändes det ganska bra. Lite lätt tryck på samma ställe som igår runt höftbenet.


När jag åkte hem och fått i mig lite middag så såg jag till att komma ut på en power walk. Man behöver ju inte sitta stilla för att man har vilodag. Aktiv vila helt enkelt.

Under min power walk käände jag av lite i benet, men mot slutet började ge med sig lite och täcka ett mindra område. Det stramade på låret direkt under rumpan och sträckte sig upp på utsidan av höften och mot höftbenet.

Får hoppas att det släpper mer till imorgon.

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se