Direktlänk till inlägg 28 januari 2016

Känna efter

Av Malin de Besche - 28 januari 2016 22:22

Normalt så brukar jag inte känna efter så mycket. Jag brukar köra på med min träning och så länge det inte är något som verkar galet så kör jag bara på. Oftast så går ju de där spänningarna, kramperna mm över under tiden man tränar. Men nu har jag fått andra orders av sjukgymnasten.


Idag jobbade jag hemma för att jag skulle till sjukgymnasten, allt för att spara tid. Jag hade en morgontid hos sjukgymnasten och den här gången gav han sig på med våld på min stela rygg. Efter behandligen så sa han att han ville att jag noterade hur det kändes nu i några dagar.

Direkt efter så kändes det kanska bra. Lite mörbultad bara. Till kvällen så väntade fysträningen. Och det är efter den träningen det är intressant hur det känns.

Vi började med uppvärmning i agilitystegen. Det kändes bra i ryggen, till och med när jag hoppade, det var faktiskt mer jobbigt för vaderna.

Sen körde vi igång med fysen som precis som alltid en stationsträning, eller cirkelträning. Varv 1 60sekunder, varv 2 30sekunder och sista varvet 20 sekunder.

1. Gå upp i pik på pilatesboll, rulla ut och sträcka ut kroppen

2. Skivstång på axlarna och småstudsa i små hopp

   Här var jag tvungen att tänka på hållningen för att det skulle kännas bra

3. Med medicinboll hoppa fram och tillbaka

   Även här var hållningen viktig för att det skulle kännas bra. Första varvet som var det längre så gjorde jag bitvis

  knäböj istället för att det skulle kännas ok.

4. Knäböj och axelpress med kettlebells.

   När jag körde knäböjen och hade bellsen hängandes var jag även här tvungen att vara noga med hållningen.

5. Sittandes i luften lutandes på händerna flytta fötterna över och mellan 3 högar med mitsar

   Inga problem.

6. Med skivstång gunga och gå upp i en axelpress.

   Den här övningen skulle man även göra en bicep curl, men det kändes inge bra sist så jag hoppade det.

7. Liggandes på rygg med medcinboll i händerna över huvudet, sätta sig upp och kasta in bollen i tjockmatta

   Inga problem

8. Box och sparkar i mitsar. 2 box, 2 sparkar, ner i strålning (kasta sig ner och bak med benen), 2 knän,

   ner i strålning.

   Skön övning som jag blev slut på, men inga problem med vare sig rygg eller ben.

9. Fällkniven med pilatesboll i händerna

 

Mellan varven körde vi:

"hoppa bock" och krypa under. Vi jobbade 2 och 2, 10 gånger var.

Jägarvila, situps med olika typer av luftslag


Avslutningsvis körde vi lite magövningar som inte heller var några som helst problem.


Men när jag kommit hem så kände jag ett lätt tryck vid höftbenet och ytterligare senare så kände jag mig ganska stel i hela ryggmuskeln.

 

Hoppas att det kommer kännas bättre imorgon. Vill ju inte att sjukgymnasten ska säga att jag inte får köra fysen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards