Alla inlägg den 21 januari 2016

Av Malin de Besche - 21 januari 2016 22:06

Jag har fått ta det lugnt med träningen på grund av förkylning på halvfart. Men nu verkar det som att jag kom inte upp i mer. Förkylningen ebbade ut och jag började känna mig frisk igen. Angelägen som jag är så kör jag igång med 2 pass på samma dag.


Förkylning och ett hektiskt schema på jobbet har gjort att jag inte tränat något i veckan. Men den lilla rörelse som jag ändå gjort som rehabträning och powerwalk så tror jag nog har hjälpt till att skjutsa ut förkylningen. Så idag kände jag att det var dags att köra ett morgonpass. Precis som i måndags var det mest rehabövningar men höll ett tempo som ändå gav lite puls.

 

Mycket bål men la även till knäböj av två olika slag.


Jag var inte helt säker på att jag skulle kunna hinna till träningen med Stockholmsfysträning idag, så det kändes skönt att bränna av ett pass på morgonen. Men när jag väl kom hem så upptäckte jag att jag hade matlådor i kylen som skulle räcka till både mig och barnen. Så det var bara att värma och sen åka iväg till Söder för att köra ett tufft fyspass i ren kampsportsanda.

 

Vi körde uppvärmningen i aguilitystege. Det är då man märker att man inte använt riktigt samma muskler som man gjorde när man spelade basket. Blev mycket tröttare i vaderna än vad jag blev förr när jag körde detta på basketen. Visserligen så kanske det spelar in att det är mjukt underlag och utan skor.

Efter uppvärmningen körde vi ett cirkelpass i 3 varv. Först i 60sekunder, sedan 20 sekunder och slutligen 30 sekunder.

1. Sträck ut och pik på pilatesboll.

2. Skivstång på axlarna och småhoppa

3. Slänga med rep

4. Sidled med skivstång på axlarna

5. Steppa upp på bounceball i sidled och "stråla" på vardera sida

6. Studsa på bounceboll och gå ner i djup knäböj

7. Sittandes ha fötterna i luften och dippa mellan olika markörer

8. Lätta knäböj med skivstång och axelpress

9. Kickar efter kommando på mitsar

10.  Rulla fram och tillbaka med maghjul

11. Sittandes upp och emellan 2 markerer med fötterna och tillbaka ut igen.


Mellan körde vi en del små övningar som handklapp och "stråla" och plankan på olika sätt.

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se