Alla inlägg den 18 januari 2016

Av Malin de Besche - 18 januari 2016 22:37

Det är så svårt när man är sådär på gränsen till sjuk. Man är inte riktigt frisk för att kunna köra hårt och inte tillräckligt sjuk för att det ska kännas ok att bara ligga i sängen. Så känner inte efter så mycket utan kör på en nivå som är ok även om man inte är på topp.


I fredags åkte jag tidigare till jobbet för att träna trots att jag kunde känna att förkylningen var på intågande. Men jag la upp ett pass med mest rehabövningar och la mig på ett lågt tempo.

 

1. Kickar och sparkar med vikter - 10 per håll och ben

2. Benlyft med indrag på pilatesboll - 10st

3. Benlyft - 5x3/ben

4. Höftlyft med benindrag, ett ben i taget i sträckningen - 10st/ben

5. Horses kick - 20st

6. Bulgariska splits - 10st/ben

7. Liggande rodd - 10st


Det kändes bra hela dagen sen, men sen till kvällen kom förkylningen krypande igen. På lördagen såg jag till att ta igen mig så mycket jag kunde då jag hade planer på en tjejkväll. Så det var dags att låtsas att jag var frisk igen.

Söndagen blev en seg dag mycket pga sömnbrist. Men till kvällen skulle jag på middag hos min lillebror. Dags att glöma att jag hade en förkylning på intåg.


Idag kämpade jag upp för att komma upp ur sängen. Idag var förkylningen ett faktum. Men den här veckan kan jag inte tillåta mig att bli sjuk. Mina kollegor från Danmark och Tyskland ska komma på besök och vi har massor inplanerat gå igenom. När jag väl släpat mig upp och kommit iväg så gick det ganska bra att köra en hel dag i en av våra fabriker.

 

Hoppas att jag klarar mig genom veckan utan att det blir värre. Och ännu hellre att förkylningen helt enkelt ebbar ut så att jag kan köra träningspass i veckan.


ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se