Direktlänk till inlägg 4 januari 2016

Jag gör vad jag kan

Av Malin de Besche - 4 januari 2016 22:03

Med en lite halvrisig kropp där skador gör sig påminda och en liten förkylning som står och stampar vid ingången så vägar jag inte köra ett hårt träningspass. Den där rivstarten på året får låta vänta på sig. Istället så gör jag vad kroppen tillåter utan att riskera att bli värre.


Det var lite svårt att komma upp efter en massa jul- och nyårsledighet. Men jag steg upp så pass tidigt så att jag skulle hinna med ett pass innan arbetsdagens början i varje fall. Tyvärr hann jag inte förbi tullarna så det blev till att betala vägtullarna både till jobbet och hem.

Väl på jobbet så körde jag mina rehabövningara i ett lite högre tempo för att det skulle bli lite mer likt ett träningspass än rehabpass, alltså lite roligare. Men det blev tillräckligt lågt tempo för min sköra kropp.

 

Jag började som vanligt med 5min uppvärmning på crosstrainern, sen körde jag en cirkelträning med mina rehabövningar i 3 varv. Blev en träning på ca 35 minuter och sedan 10 minuter stretch.

1. Skulderbladen och triceps - 15st

    Först drar jag ihop skulderbladen innan armarna följer med och drar upp hantlarna. Idag med 9kg hantlar.

2. Kickar med vikt på ojämnt underlag - 10/ben/håll

    Ena foten på ojämntunderlag, vikter kopplat till andra kickar och sparkar man.

3. Benkick och knäindrag på pilatesboll - 10st

   Först lyfter man upp foten med rakt ben, sedan drar man knät mot bollen för att sedan kicka ut igen.

4. Benlyft liggandes på pilatesboll - 5X3/ben

5. Höftlyft med indrag - 10st samtidiga ben

   Båda fötterna på bollen i en rak planka, sedan drar man in bollen för att sedan dra ut igen.

6. Höftlyft med indrag - 10st ett ben i taget (5 per ben)

   Båda fötterna på bollen i en rak planka, sedan drar man in bollen för att sedan dra ut igen med bara ena foten


När jag duschat och kommit upp för att arbeta var det svårt att komma igång med full fokus. Det var egentligen först efter lunch som jag kände att jag faktiskt blev effektiv. Men jag hade bokat en fika med en kompis till kvällen så jag var tvungen att åka hem i tid och inte jobba över.

Sen när jag väl kom hem fixade jag snabbt middag för att seda ta mig en liten powe walk till min vän, 3 kilometer bort. Under jul och nyår har jag lagt på mig lite och behöver komma igång med lite förbrännande träning som funkar med en halrisig kropp.

 

Det var nästan så jag ångrade mig när jag kom ut för det var riktigt kallt. Det har blivit vinter på riktigt. Och en promenad på 3 kilometer i 26:30 så blir man lite nerkyld. Jag kände av mitt ben både de 3 kilometrarna dit och de 3 kilometrarna hem också. Men jag hade tagit mig dit till fots så det var bara att knalla hem också.

Så nu är det dags att få den här kroppen att tina upp och låta den ta igen sig.


#Rehab #Träning #GymPåJobbet #Cirkelträning #PowerWalk #PW #Vinterpromenad #Kallt #Vinterland

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards