Direktlänk till inlägg 21 december 2015

Konditionsprövning

Av Malin de Besche - 21 december 2015 22:35

Den senaste tiden har jag inte fått in så mycket konditionsträning som jag önskat eftersom att jag har svårt att dra på i löpningen. Men idag blev det ordentligt med konditionsträning. Först morgonträning och sedan basketmatch.


Det gick förvånadsvärt lätt att komma upp i morse. Jag vaknade innan klockan ringde och klädde på mig för att sedan packa träningsväskan. Medan jag körde i en väldigt smidig trafik funderade jag på vad morgonens pass skulle innehålla. Jag bestämde mig för att det skulle vara stor del kondition då jag känner att jag tappat en hel del av den varan. Och nog blev det ett tufft pass alltid. Jag körde först lite uppvärmning som vanligt på crosstrainen i 5 minuter. Sedan körde jag ett intensivt pass på ca 25 minuter.

Följande övningar körde jag i 4 varv.

1. 4 raka slag, ner i en armhävning - 20st

2. Armhävning med rull - 20st

3. Plankan med benlyft och indrag på pilatesboll - 10st

4. Horse kick - 10st

   Plankposition, dra upp knät mot bröstet och sedan sträcka ut benet på motsatt sida

5. Jämfota hopp med klapp på knäna - 20st

6. Jämfotahopp med spark i rumpan - 20st

 

Ruskigt jobbigt, men fantastiskt kul. Jag blev ordentligt svettig och det var en skön start på dagen.


Efter dagens arbetspass så åkte jag hem, fixade mat och sedan var det dags att åka till baskethallen i basketkläder. Det kändes som en evighet sen. Det var dags för julavslutning med min dotters nya lag där flera av mina tjejer som jag coachade också börjat. Det var dags för drabbningen mellan tjejerna och deras föräldrar.

Ruskigt kul att spela igen. Det var ganska jobbigt i början, men ganska snart kom man in i det igen. Det är när man har varit ifrån basketen ett tag som man verkligen känner vilken konditionsprövning det är. Det var inte många i föräldrarlaget som hade jobbat på att behålla konditionen så de tog slut ganska snabbt. Men vi fick lite hjälp av syskon som också var med som orkade hålla tempo. Det blev många vändor fram och tillbaka så svetten rann och luftrören fick jobba på. Jag var inte sen att gå in i närkamperna heller så ett och annat blåmärke lyckades jag samla på mig. Föräldrarna ledde i princip hela matchen, men till slut tog tjejerna hem segern med 41-37

Efter vi tackat för matchen tog vi en nostalgiselfie, jag och min tjejer.

 


#TräningPåJobbet #GymPÅJobbet #morgonpass #Basket #Basketmatch #FöräldrarBarnMatch #Konditionsträning #Cirkelträning #Fys #Julavslutning

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards