Alla inlägg den 24 september 2015

Av Malin de Besche - 24 september 2015 12:09

I morse vaknade jag och insåg att en god natts sömn inte hade lyckats få bort förkylningen eller lindrat den. Eftersom att det är ett virus så är det endast kroppen som kan bekämpa förkylningen. Men man kan kanske underlätta för kroppen att kämpa.


Att sova/vila så få man en lugn och djup andning, vilket underlättar för immunförsvaret att jobba. Och för att få magen att fungera bättre, minska huvudvärk och illamående så ser jag till att få i mig lite ingefära.

Ingefära är antiflamatoriskt kanske ger det mindre skit att jobba med så att förkylningen ska försvinna snabbare.

Så jag gjorde en ingefärsdryck att shota.

 

Koka 1 liter vatten med 200g riven ingefära (med skal) i 20 minuter

Sila vattnet och rör ut 1/2dl honung

Pressa 2 citroner och blanda ner i vattnet. Låt svalna.


Idag ska jag bara jobba på att bli frisk så att upphållet i Paoloutmaningen blir allt för långt så jag kan komma ikapp med de träningspass jag missar nu.

Idag skulle jag ha kört ett cirkelpass med burpees, knäböj och omvända armhävningar. Inte så lämpligt att göra idag. Så vi får se när jag hinner komma ikapp med detta.


#Förkylningsbekämpning #Förkyld #StärkaImmunförsvaret #Shots #Ingefära

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards