Alla inlägg den 22 september 2015

Av Malin de Besche - 22 september 2015 21:49

Igår tvivlade jag rejält på om jag verkligen hade hamnat på rätt nivå i min Paoloutmaning. Armhävning med växelvis hopp var mig övermäktig och jag fick köra en variant för att klara av cirkelträningen. Självförtroendet fick sig en liten törn.


Jag trodde aldrig att den "Levande legenden" skulle komma så tidigt i mitt träningsschema. Jag trodde att jag skulle få köra ett par veckor innan den skulle dyka upp i 15minutersträningen. Men i dagens pass dök den upp.

Jag funderade fram och tillbaka på om jag skulle ändra till en lägre nivå. Men det var ju bara överkroppsträningarna som var gjorde att jag tvekade på min nivå. Men kondition och ben är helt och hållet i min nivå. Så jag tänkte att jag gör ett försök trots att den övning som skrämde mig mest var den jag skulle köra idag.

Upp extra tidigt för att köra mitt Paolopass innan arbetsdagen skulle ta fart.

Som vanligt värmde jag upp på crosstrainern i 5 minuter innan jag körde igång cirkelträningen.

Övning 1: Upphopp spark i baken 10 st

Som vanliga upphopp men bak med hälarna och kicka i baken istället för framåt uppåt med knäna.

Övning 2: Levande legend armhävning 10 st

Det här var min skrämselövning. Placera dig i armhävningsposition. Sjunk ner så att du nästan nuddar golvet och tryck explosivt upp ifrån med dina armar och fötter så att de lämnar golvet. Klappa ihop händerna framför bröstet och återgå till ursprungspositionen. Upprepa. Min variant var att jag hoppade över klappen. Men jag klarade det!

Övning 3: Omvända armhävningar 10st

Även kallad rodd som jag körde i TRX-band

Övning 4: Burpees 10st

Övning 5: Armhävning hoppa bred till smal 10 st

Ställ dig i armhävningsposition med händerna tätt ihop. Tryck ifrån med dina armar så att händerna lämnar golvet. I luften för du snabbt dina armar åt sidan så att du landar brett isär. Tryck snabbt ifrån igen så att dina händer lämnar golvet och för ihop dem och landa i utgångspositionen.

Den här övningen var inte helt lätt efter den levande legenden. Men pannbenet fick kämpa och köra i den takt det bara gick.

 

Det var ett grymt hårt pass men jag tror att jag kommer att våga mig kvar på nivå 7. Det ska ju vara svårt, det är då man utvecklas. Jag trodde inte att jag skulle klara av att lyfta överhuvudtaget med både händer och fötter. Det blev ingen klapp, men kanske nästa gång den dyker upp. Men det känns ordentligt i kroppen idag.


#15MedPaolo #15medPaolo #Fys #cirkelträning #Utmaning #JagKlaradeDet #ÖverFörväntan

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards