Alla inlägg den 19 september 2015

Av Malin de Besche - 19 september 2015 17:12

I slutet av varje vecka så skall vi utföra ett formtest. Hela veckan kör man sin träning som man normalt kör samt sina cirkelpass för att bättra på formen. Även formtestet är ett cirkelpass men man ska räkna hur många varv som man hinner innan tiden på 15 minuter har runnit ut.


Veckan innehåller förutom cirkelpassen uppmaning till egen träning. Både lågintensiv och högintensiv träning. Med högintensiv träning menas ett pass där man håller ca 85% av sin maxpuls.

Igår var en sådan dag. Då passade jag på att köra ett löppass. Det är det andra löppasset som jag kör nu där jag springer hela tiden. Jag kör så länge jag känner att jag klarar av att ha en bra hållning och löpteknik. Bara för att det inte ska utlösa mitt benproblem som jag egentligen haft i flera åt till och från.

Igår lyckades jag springa i 27 minuter, sen kände jag att det var dags att börja gå. Så då fick jag även lite lågintensiv träning att registrera. Det är riktigt mörkt nu trots att jag kom ut hyfast tidigt.

 

Så idag var det dags för formtest. Jag skulle köra 10 armhävningar, 10 situps och 15 benböj i en cirkelträning under 15 minuter. Jag började med att köra på fötterna. Mitt mål enligt utmaningen var 19 varv. Jag klarade 14.

Jag funderade lite på om jag kanske tog det lite för lungt och kontrollerat. Så när jag vilat en stunde så provade jag att köra igen. Den här gången på knäna.

Men det blev inte mycket bättre. Det blev 15 varv den här gången. Lite smått deprimerande.

Funderar på om det är meningen att man ska klara de där 19 varven när man kör sitt 5:e pass och inte redan första formtestet. Hoppas det. För annars känns det här inte alls bra.


Träningen tog ju då lite längre tid än planerat eftersom att jag körde 2 pass på 15 minuter med vila däremellan och lite stretch på det. Så jag hann inte med riktigt allt jag tänkt. Det fick bli en färdigköpt paj till tjejkvällen istället för att laga egen. Men nu är jag allt värd en tjejkväll.


#15medPaolo #15minuterOmDagen #SnartSkadefri #Skadefri2015 #Formtest #Cirkelträning


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards