Alla inlägg den 15 september 2015

Av Malin de Besche - 15 september 2015 22:29

Det ligger mig lite i fatet att jag har så svårt att komma i säng i tid. Det gör att jag är så ruskigt trött när det är dags att kliva upp på morgonen. Då är det väldigt lätt att avvika från planen på när man ska kliva upp och hur morgonen ska se ut.


Jag gick och la mig sent igår och de sociala medierna såg till att det tog lite längre tid att somna än vad det kunde ha gjort. Så när det var dags att vakna på morgonen enligt väckarklockan, låg jag och funderade på om jag skulle åka in senare och köra min Paolo efter arbetsdagens slut. Men jag vet ju av erfarenhet att saker händer under dagen så jag tog mig i kragen och klädde på mig, åt lite frukost och packade väskan. Sen åkte jag till jobbet (jättesnygg i tights och klackskor) och gick direkt ner i gymmet för att köra dagens Paolo-pass.

Den här gången så ställde jag tajmern så jag slapp hålla koll på klockan och bara kunde köra på. 15 minuter skulle jag hålla på med mitt cirkelpass på 5 övningar.


Övning 1: Jumping Jacks 20st

Övning 2: Spindelmannen 20st

Man står som i plankan och drar upp knät mot armbågen och tillbaka i plankposition och sen byta ben

 

Övning 3: Bulgariska splits 10st/ben

Jag vet inte varför Paolo kallar detta för Bulgariska splits. Han kanske menar att Bulgarer är så skralliga och stela att de inte kommer ner i någon split. Hur som helst så har man foten på något i stolhöjd och går ner med de främre benet till 90 grader.

 

Övning 4: Skruven 20st

Här har man båda fötterna på något i stolshöjd och står i en hög planka med händerna i golvet. Sen drar man upp ena knät för att föra det mot motsatt armbåga. Tillbaka till plankläge för att sedan byta ben.


Övning 5: Knäböj med sidekick 20st

Man går helt enkelt ner i knäböj. När man reser sig så kickar man ut åt sidan.


Sedan lite stretch. Det är galet vad mycket piggare jag blir tidigare på dagen när jag kört det här passet. Annars kan jag faktiskt bli lite trött när jag gått ner i varv. Men antar att det har med att göra att jag inte kör mig helt i botten slutkörd.


När arbetsdagen var slut åkte jag hem och fixade lite middag. Under tiden dyker mamma upp på en kopp kaffe. När hon åker sitter jag och sonen och käkar så kommer dottern hem och min vän som ville bytlåna bil dyker upp. Hon förser sig själv med min bilnycker och lämnar sin.

När jag ätit gör jag en snabb matplanering för att sedan åka iväg och veckohandla.

Planen var att ge mig ut på en liten löparrunda efter. Men när jag sitter där i bilen  på väg hem känner jag hur trött jag är efter en natt med lite sömn och tidig uppgång. Håller på att vela ett tag, men bestämmer mig till slut för att ta det lugnt idag och gå och lägga mig tidigt istället.

Men när jag kommer hem möter jag dottern som varit ute och sprungit. Då kom den där hjärnviljan fram igen. Jag låtsades att jag inte var trött och klädde bara om till löparkläder. Sen var det bara att ge sig ut.


Idag blev första gången på väldigt länge som jag körde löpning i ett sträck utan att varva med gång. Så jag sprang 4,32 km under 22 minuter. Då kände jag att hållningen började svacka en aning. Så då stängde jag av min runkeeper och började gå istället. Dumt att utmana ödet. Det var ju faktiskt länge sen som jag sprang längre än 6 minuter i sträck.

 

Det var alltså på ren tankekraft som jag körde mina extrapoäng till Paoloutmaningen. Så totalt med träningsprogram, stretch, högintensiv träning och lågintensiv träning så samlade jag ihop 189 poäng!

Det bästa med dagens pass var att det var mycket bål och det gör att jag mår helfint i ryggen nu.


#SnartSkadefri #Skadefri2015 #15medPaolo #15minuteromdagen #Cirkelfys #löpning #Första4km

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards