Alla inlägg den 24 augusti 2015

Av Malin de Besche - 24 augusti 2015 20:40

I morse var det tungt att komma upp. Jag hade ju kommit hem sent efter Ålandsresan och snart skulle jag bli upphämtad för att åka till vårt kontor i Göteborg. Blev lite stress sista minutrarna men jag hann till både skjuts och flyg, men det var lite på håret.


Även om jag inte kom upp första gången klockan ringde så kände jag att jag ändå hade ganska gott om tid, ända till dess att jag kom ut ur duschen. Vet inte alls vad tiden tagit vägen men plötsligt var den 06:07 och 06:15 skulle min skjuts komma. Det var bara att lägga in högsta växeln, och som vanligt är det när jag är tidspressad som jag är som mest effektiv. Bara 2 minuter över tiden så satte jag mig i bilen. Blev dock lite nervös när vi hamnade mitt i trafiken och vi såg att deadline för säkerhetskontrollen närmade sig. På minuten hann vi och det var bara att kliva på planet utan köer.

När man åker från ena sidan av landet till den andra så blir det väldigt mycket sitta utan möjlighet att röra på sig. Var lite orolig för ryggen då jag från sittande i bil och plan skulle bli sittande på ett kontor. Så när jag väl kommit tillbaka till Stockholm igen kände jag att jag bara måste få till en löparrunda för att kompensera allt stillasittande. Dessutom var det dags att minska gå tiden i min rehablöpning.

Så den här rundan gick/sprang jag med intervallet 2 minuter gång och 5 minuter löpning.

Jag började med 5 minuter uppvärmning i rask promenad som gav följande siffror:

6:24 km, varade i 37min och 23 sek och snittiden 06:00 min/km

 

Jag brukar inte börja med 5minuter uppvärmning utan brukar köra på med passet på en gång. Men eftersom att det bara är 2 minuter gång nu så kände jag att det behövdes lite mer uppvärmning, speciellt med allt stillasittande under dagen. Det som är skönt är att jag äntligen börjar bli lite svettig igen under löpningen.

 

#SnartSkadefri #Skadefri2015 #Rehablöpning #Träning

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards