Alla inlägg den 23 augusti 2015

Av Malin de Besche - 23 augusti 2015 22:30

Det har varit ett härligt väder i skärgården hela helgen. En liten minisemester på Åland med stekande het värme lockar inte till mycket annat än att ligga och slappa i solen och svalka sig i vattnet. Men med 15 minuter i gott minne lyckades jag få till ett träningspass också.


Jag sov ganska länge på lördagsmorgonen. Efter frukosten åkta jag med min bror och hans familj till en liten strand för sol och bad. När vi kom tillbaka var det fortfarande ett par timmar kvar till det var dags att duka fram för kräftskiva. Så jag bestämde mig för att köra ett 15 minuterspass trots att det inte lockar jättemycket till träning vid stugan. Gassande sol och dåligt med tvättmöjligheter gör det hela lite jobbigare. Men jag ville inte att det skulle gå en hel helg utan någon form av rörelse. Så 15 minuter med högintensiv träning fick det bli den här dagen.

 

Spindelarmhävning

Plankan

Plankan med benlyft

Plankan med benindrag

Benfällaren

Båten

Kosack på alla fyra (Hand och fot möts diaonalt)

Rygglyft

Benlyft

Upphopp

Utfallssteg


När det gått 15 minuter blaskade av mig lite och svidade om för kräftskiva.


Efter lika lång sovmorgon idag så ägnade jag större delen av dagen. Ingen träning idag, men en massa lek med brorsans barn fick bli dagens rörelser. Nu måste jag krypa till sängs. Ska upp tidigt imorgon för en tur till Göteborg över dagen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards