Alla inlägg den 22 augusti 2015

Av Malin de Besche - 22 augusti 2015 11:03

Det är fortfarande lite sommar kvar och man lever lite som i minisemester. Det är en utmaning att få till träningen när det är så mycket annat som drar. Egentligen finns inga ursäkter. Man kan ju alltid köra den där kvarten om dagen men…


Jag har lite svårt att få in i huvudet att det räcker med en kvart. Så när det är mycket sommaraktiviteter som fortfarande händer så är det lätt att se att det som att man inte har någon träningstid över.

I förrgår var hade vi konferens på fotografiska. Fantastisk utsikt, god mat och en del fascinerande foton i utställningen.

När vi jobbat en hel dag så tog vi oss ut till Fjäderholmarna för att äta på Rökeriet där. Väldigt god mat och strålande sol.

Förrätt: Skärgårdsmix innehållande rökt lax, rökt böckling, mussla, rökt makrill och räkor.

Varmrätt: Varmrökt lax

Efterrätt: Hjortronpannacotta

 


Igår direkt efter jobbet så tog jag mig till Kapellskär för att åka ut till Åland. Frågan är hur mycket träning jag kommer att få till den här helgen.

Men om jag verkligen gått in för det så hade jag ju kunnat gå upp lite tidigare och träna en kvart direkt på morgonen både i går och i morse.


Igår dök det upp ett mail från personalklubben. En inbjudan att gå ihop i lag och delta i Paolo Robertos utmaning 15 minuter om dagen. Det kanske kan vara starten för att faktiskt få in i huvudet att man inte behöver packa träningsväskan, ta med sig duschgrejer och ombyte för att få till träningen. Eller snöra på sig löparskorna. När tiden är knapp så kan man faktiskt bara ge kroppen vad den behöver.

 

#15minuterOmDagen #PaoloRoberto #Träning #Åland #TräningUnderResan

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards