Alla inlägg den 19 augusti 2015

Av Malin de Besche - 19 augusti 2015 20:52

I morse kom en av kollegorna som skulle springa och berättade att han hade ont i halsen och inte kunde springa. Så då gav vi upp hoppet om att få ihop ett lag till Bellmansstaffetten. Men då var det bara att ställa om siktet på fysen istället.


Jag hade packat väskan för både att springa Bellmansstafetten och för fysen så att jag skulle vara redo oavsett vad det skulle bli. Nu blev det fys. Jag hade fortfarande lite spår av träningsvärk från veckan innan och nu skulle jag ge mig på ett nytt pass. Den här gången blev det en hel del belastning på överkroppen där jag har min svaghet.

Jag är inte helt säker på att min kropp är redo för den här typen av fys ännu, då jag fick lite känningar i ryggen i nedre högra delen, där jag haft problem tidigare. Men jag tog mig igenom den och överlevde. Om det är borta till imorgon är det ingen fara.

Vi började med uppvärmning som bara den är rätt jobbig. Varje övning körs på en sträcka på ca 15 meter 5 gånger.

Björngång

Krabbbgång

Björngång baklänges


Stationsträning:

Här körde vi ett varv 60 sekunder, ett varv 40 sekunder, ett varv 30 sekunder och 2 varv 20 sekunder

Station 1: Mountain climb på tjockmatta

Station 2: Armhävning, jämfotahopp så att fötterna hamnar till höger om båda händerna och toucha rumpan i mattan. Hoppa tillbaka i en rak planka, armhävning och hopp åt vänster.Armhävning varje gång man kommer till mitten.

Station 3: Jämfotahopp med medicinboll, fram och tillbaka. Djupa knän vid landning.

Station 4: Pilatesboll i händerna, fällkniv där händer och fötter möts med raka ben rakt upp mot taket.

Station 5: Med kettlebell i händerna. Gå ner i djup squat, kettlebell i golvet, sträck ut kroppen med kettlebell över huvudet.

Station 6: Med händerna på pilatesbalansplatta skulle vi köra 4 spindelarmhävningar, mountain climb, springa runt åt höger och runt åt vänster (2 åt vardera håll). Sedan allt från början så mycket man hinner på de antal sekunder man skulle vara på stationen.


När vi kört våra 5 varv var det dags för mage. Ett minicirkelpass som vi körde i 3 varv.

Övning 1: Vi satt i en tät ring med fötterna i luften och så skickade vi runt en medicinboll.

Övning 2: Planka med rumpan högt. Sedan skulle vi dra fram kroppenså axlarna passerade armbågarna och sedan dra in och kolla in mot magen. Fram och tillbaka.

Övning 3: Plankan med benkick. 10-15/ben


Min överkropp klarar inte riktigt alla dessa olika typer av armhävningar och belastning på axlar. Skulle kunna köra på i ett högre tempo om bara musklerna kunde bära mig. Men jag antar att jag kommer dit.

Liksom förra gången blev jag och alla andra galet svettiga.

 

Detta är grymt bra träning. Måste bara jobba mer på bålstabiliteten så att jag håller.


#Fys #Träning #HIT #Styrka #Kondition

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se