Alla inlägg den 13 augusti 2015

Av Malin de Besche - 13 augusti 2015 22:20

Efterdyningarna från resan gjorde sig påminda i morse. Jag hade väldigt svårt att vakna och vaknade till i panik en timme senare än planerat. När jag sedan reste mig så kände jag den enorma träningsvärken från träningspasset igår.


Efter en hel dag på jobbet med stillasittande och framför allt efter bilresan hem så var jag så galet stel att jag knappt kunde röra mig. Jag nästan vankade hem. Träningspasset från igår hade verkligen satt sig hårt i musklerna. Men det är inte så konstigt när jag tänker efter. Jag har ju inte tränat så hårt på ett tag och igår tog jag verkligen i för kung och fosterland.


Uppvärmning:

Rummet var runt 15m. Där körde vi olika övningar och joggade tillbaka. Varje övning kördes 3 gånger.

Utfallssteg

Krabbgång

Grodhopp

Skottkärra (Detta blev 6 gånger då man skulle vara skottkärra 3 gånger var)


Stationsträning:

Vi körde varje station 40 sekunder i 2 var, därefter 30 sekunder per station i 2 varv och slutligen 20 sekunder per station i 2 varv.

Station 1: Golvklättring. Hälarna och rumpan mot väggen och händerna mot golvet. Klättrade ut till en planka, ner i en armhävning och klättrade tillbaka till rumpan nådde väggen igen.

Station 2: Höga knän i tjockmatta

Station 3: Armhävning med en hand på en Kettlebell, skifta hand på Kettlebell, armhävning, skifta.

Station 4: Jämfotahopp med höga knän, klapp på knän.

Station 5: Sneda situps med medicinboll. GBoll över huvudet mellan varje, då sträckta ben. Vid varje sned situp skall benen dras in och upp i luften.

Station 6: Hög planka med en arm. skifta arm i högt tempo. I ett hopp om man klarade.

Station 7: Utfalssteg med hopp. Skifta ben i varje hopp. Hoppa från utfallssteget.


Efter 6 varv var kroppen helt slut och då var det dags för avslutning.


Avslutning:

- På kommando skulle vi ligga på mage, ligga på rygg och köra armhävningar

- Situps med box varje gång vi kom upp. Raka slag, krokar och upper cuts.

- Zombien. där man sitter med raka ben på golvet och sedan lutar sig bakåt, lite i taget till dess att man ligger ner.


Att jag nu har ont precis över allt och framför allt rumpa och lår är kanske inte så konstigt. Och frågan är hur det kommer att vara imorgon, dag 2 efter passet. Kommer jag kunna gå alls imorgon?

För att lätta lite på träningsvärken gick jag en liten promenad på 3 kilometer idag.


#Fys #Träningsvärk #HårtPass #HelaKroppen #Utfallssteg #Krabban #Grodhopp #Skottkärran #Stationsträning #Magmos

#Kondition

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se