Alla inlägg den 4 augusti 2015

Av Malin de Besche - 4 augusti 2015 11:59

Precis lagom till att sommarn kommer till oss på riktigt åker jag på en rejäl förkylning. Precis när jag ska öka på löpningen så kan jag inte. Istället blir det en lång ofrivillig vila i stekhet sol. Dessutom ska jag vidare till ännu mer hetta än vad Sverige kan leverera.

Det är många saker som jag hindras göra pga förkylningen. Okej det är inte farligt att vistas i solen med förkylning så länge man inte har feber och man måste ha koll på vätskenivån. Men det är jobbigt. Och ännu jobbigare kommer det att bli att flyga. Jobbar därför stenhårt på att göra vad jag kan för att bli frisk. Vad jag nu kan göra mot ett virus. Men ingefära är bra. Det är inflammationsdämpande och är bra mot både huvudvärk och illamående. Så förrgår kväll drack jag te med riven ingefära. Igår naturell yoghurt med riven ingefära och till frukost idag blev det en smoothie med ingefära.

Smoothien gjorde jag på:
1 avocado
1 näve bladspenat
2 cm riven ingefära
1 dl mango passions köpt smoothie

Tyvärr har jag inte fått sova som jag önskat, men kanske hinner slumra lite innan avfärd.

Och den tyngre träningen, den får vänta. Så länge kör jag min stabilitetsträning

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards