Alla inlägg den 27 juli 2015

Av Malin de Besche - 27 juli 2015 23:00

I fredags klarade jag ett pass som var tufft på flera sätt. Det var det längsta jag sprungit sedan jag kom igång med rehab, utan att pausa med ett gympass. Det var inte det snabbaste passet, men det var ett högt tempo i dagens mått. Men det hade sitt pris.


Dagen efter hade jag lite känningar. Det var alldelels tydlligt att jag behövde vila. Så lördagen rörde jag mig inte speciellt mycket. Det blev lite trädgårdsarbete, men inte mycket mer.

Jag ångrade nästan att jag tog det där långa passet. Att jag körde 2 varv i spåret innan jag sprang hem igen. Det var en aning för mycket för att inte köra ett gympass mitt i.

Söndagen kände jag att det fortfarande var läge att ta det lugnt. Jag tog en liten promenad ner till centrum för att köpa present till min mormor. Jag skulle hem till henne på eftermiddagen för att fira hennes 81-årsdag. Det var väl på sätt och vis bra med vilodag så slapp jag pressa in ett träningspass.

Min mormor är pigg, frisk och stark för sin ålder.

 

Men hon behöver träna upp balansen. Så från ett träningsfreak som jag fick hon naturligtvis en balansplatta.


Idag har jag rensat, rensat och åter rensat. Jag har bestämt mig för att äntligen få ordning på riktigt i mitt träningsrum. Så idag fick jag äntligen upp boxningssäcken.

 

Jag var ju tvungen att sätta upp en regel då taket troligen inte skulle hålla för säcken när det blir lite kraft och gungning på den där.

Planen var att ge sig ut på ett löppass efter röjandet. Men när man röjer så flyger tiden iväg. Så jag gav mig ut sent som sjutton. Jag körde ett sent nattpass. Jag kom ut först efter kl 22. Funderade en stund på om jag skulle strunta i det och låta det bli en tredje vilodag. Men tog mig i kragen och gav mig ut.

Sprang helt utan något gympass och det gick bra. Jag sprang 5,66km som jag avverkade på 33 minuter. Lite känningar i benet, men är det borta imorgon så är det helt ok. Det här var det sista 3-5 passet. Nästa gång ska jag minska gå-delen. Så det blir 2minuter gång och 5 minuter löpning.

 

Nu en snabb dusch och sen sova. Massor att hinna med imorgon.


#SnartSkadefri #Skadefri2015 #Rehab

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards