Alla inlägg den 22 juli 2015

Av Malin de Besche - 22 juli 2015 23:00

Jag är en ganska driftig människa som kan få väldigt mycket gjort på kort tid. Men då måste jag ha en plan. En plan för vad jag ska hinna med och vad jag ska göra. Finns inte det så drar tiden iväg och det känns som jag inte gjort någonting på hela dagen.


Jag sov verkligen ut i morse. Jag klev upp och käkade frukost och tog det helt enkelt väldigt lungt. Ringde lite samtal och plockade lite. Jag hade ingen direkt plan för dagen, men kände att jag behövde få något gjort. Så jag började rensa ogräs på tomten. Hann inte så himla långt innan mgen började skrika efter lunch och även barnen.

När jag käkat lunch ville min dotter att jag skulle hjälpa henne med inbjudningskorten till hennes konfirmation. Det tog längre tid än vad jag kunnat föreställa mig. Plötsligt var det dags för middag.

Det kändes som att jag inte gjort någonting. Så när jag ätit middag så tog jag mig ut på en power Walk. Träning är i varje fall något som jag vet hur man gör effektivt.


Jag gick ner till utegymmet och körde överkropp, vilket var ett tag sen jag la fokus på det. Jag körde som vanligt 2 övningar som jag varvade till jag kört dom 3 gånger vardera.

 

- Latsdrag 15 st och axelpress 15 st.

- Bröstpress 15st och raka marklyft (goodmornings) 15st

- Armgång och jämfotahopp i stegen


Sen gick jag vidare hem. Totalt blev det en PW på 7,4 km som varade i drygt en timme. Snittiden 8:56/km

Skönt att få känna att jag gjorde något så att dagen blev mindre seg trots att passet avslutades sent på kvällen.


#SnartSkadefri #Skadefri2015 #Rehab #PW #Utomhusgym #Styrka #Överkroppspass

Av Malin de Besche - 22 juli 2015 10:55

Igår gick jag upp ganska tidigt för att köra det som står absolut längst ner på min favoritlista, städa. Jag älskar när det är rent och fint, men brinner inte speciellt mycket för själva utförandet. Men jag ville även hinna med det som står högt upp på listan innan mina gäster skulle komma.


Så jag drog på mig träningskläder så att jag skulle vara redo att dra ut så fort jag var klar. Jag blev sugen att dra ut på en gång, men insåg att om jag inte städade först så skulle det inte bli av. Jag kökade lite frukost och sen satte jag fart. När jag kommit till en nivå som jag tyckte var ok så körde jag samma pass som jag gjorde i söndags.

Gå 3 minuter och springa 5 minuter i drygt 3 kilometer till dess att jag kommit fram till utegymmet och ett extra varv runt i morådet för att kunna pausa i brytet mellan löpning och gång i runkeeper. Jag pausar gärna direkt efter löpning så att jag kan börja med att gå efter gympasset. Ett bra sätt att komma igång igen när musklerna är trötta.

 

- Började med armgång som avslutades med 15 benlyft

- Hoppade jämfotahopp i stegen fram och tillbaka 2 gånger

- Höftlyft 15 med 2 ben följt av ett ben i taget, 15 lyft/ben

- Plankan med benindrag 20st (10/ben)

- Liggande benlyft 3x5/ben

-Avslutade med benböj, benlyft och hopp i stegen igen.

 

Sen tog jag hem på samma sätt med 3 minuter gång och 5 min löpning. Det känns fortfarande bra.

Det är bara vissa steg i tvära kurvor åt höger som jag får lite ont i sidan av hälen.

Men så länge jag satte ner foten rätt så kändes det bra.


Ikväll kommer det att bli ett pass med fokus på överkropp, men jag vilar från "löpningen".


#SnartSkadefri #Skadefri2015 #Rehab #Gåspringpass #Utegym #Sommarträning #TränaUtomhus

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards