Alla inlägg den 20 juli 2015

Av Malin de Besche - 20 juli 2015 22:06

Det är ganska skönt att dela upp semestern lite. Då har man möjlighet att jobba ikapp sådant som man kommit efter med från första vändan semester och det blir inte så himla lång tid som jobbet samlas på hög. Och nu är det dags igen.


Förra vändan semster innebar mest resa och äventyr. Den här vändan kommer jag att mest ägna mig åt att städa i mitt samvete och det där som ligger och skaver lite i bakgrunden på hemmaplan. Men jag ska även hinna få till lite utflykter, äventyd och självklart träning. Förhoppningsvis i härligt väder.

Eftersom att det endast var en enda liten dag som jag skulle jobba den här dagen så tog jag det passet hemma. Nackdelen med att jobba hemma är att man blir en aning seg om man inte har ett ärende eller något som får en utomhus en stund under dagen.

Jag började må lite smått illa. Så när arbetsdagen var slut så övertalade jag dottern att ta en promenad ner till centrum istället för att ta bilen. Jag behövde rörelsen och den friska luften.

Efter lite shopping mådde jag mycket bättre och jag kunde äntligen börja fira semester. Inte så stadigt väder idag så jag hoppade över grillningen. Men jag stekte hemagjorda burgare och kokt färskpotatis.

 

Hamburgan gjorde jag på köttfärs, ägg, salt, peppar, sambal olek och turkisk kryddblandning med spiskummin.

Dressingen gjorde jag på turkisk yoghurt, rödlök, vitlök och lite basilikapesto

Potatisen kokade jag först och stekte sedan, lätt krossad, med vitlök och timjan.


Vilar idag men imorgon är det dags för löpning igen. Semestern har börjat.


#Sommarmat #HemmagjordHamburgare #HemagjordDressing #IställetFörGrillning #SemesternHarBörjat

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards