Alla inlägg den 18 juli 2015

Av Malin de Besche - 18 juli 2015 18:10

Jag har under veckan känt ett behov av att få vakna av mig själv, utan att en klocka som väcker mig. I morse skulle det bli av. Och det gjorde jag, men galet vad seg jag var. Jag kände mig inte alls utvilad. Drog mig länge innan jag tillslut masade mig upp. Jag hade ju någon som väntade på mig.


När jag äntligen lyckats ta mig upp fått på mig träningskläderna så petade jag i mig lite frukost. Det kunde inte vara en för stor sådan. Jag skulle ju iväg och träna med min vän Ulrika på utegymmet nära där hon bor. Det har lite större utbud än vad mitt närmsta har.

Planen var från början att jag skulle gå/springa bort till henne. Men eftersom att jag hade så svårt att komma upp så fick det bli bilen. Jag hade ju en tid att passa efter också.

Vi tog en liten PW på 2 kilometer som uppvärmning. Sen körde vi enligt det koncept jag brukar när jag är på utegymmet. Men den här gången hade vi lite fler övningar att välja på mot vad jag brukar.

Vi varvade 2 övningar till vi kört de 3 gånger innan vi bytte till 2 nya.

 

Övning 1 & 2: Latsdrag och axelpress

Övning 3 & 4: Squats och marklyft (se bilden ovan). Eftersom att Ulrika har ett knä som spökar fick hon byta ut squats mot step up på stockarna.

Övning 5 & 6: Rygglyft och benlyft i räckhäv (se bilden ovan)

Övning 7 & 8: Jämfotahopp och armgång. Här bytte Ulrika ut armgången mot armhävningar


Det som är bra med det här gymmet är förutom att det har större utbud än mitt närmsta, är att det finns fler nivåer av styrka och lätt att anpassa till sin nivå.

Himla nöjd med armgången som gick riktigt bra. Jag har verkligen blivit starkare. Men lite ont i händerna fick jag.


Det regnade lite på oss, men det var bara skönt när man fått upp värmen. Och att jag varit så seg på morgonen var totalt bortglömt. Skönt med en sådan rivstart då jag skulle sätta mig i bilen med totalt 40 mil då jag skulle hämta dottern en annan tjej från basketlaget i Norrköping efter deras basketläger.

 

Efter några timmars bilkörning blev jag ganska seg igen. Men det är bara att rycka upp sig. Jag ska nu njuta lite av de sällsynta solstrålarna med en annan kompis. Jag vet ju att jag kommer igång bara jag tar mig i kragen.


#PW #SnartSkadefri #Skadefri2015 #Utegym #Utomhusträning #Styrka #TränaTillsammans

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards