Alla inlägg den 7 juli 2015

Av Malin de Besche - 7 juli 2015 23:21

Nu har det gått ett tag sen jag var nere i vårt gym på jobbet. Det är bara där som jag fått till min rehabövning med kickar på ett bra sätt. Inte helt ikapp ännu med vardagen så morgonträning var helt uteslutet. Men jag packade i varje fall lite träningskläder utifall jag skulle få till träning efter jobbet.


Listan för att boka upp sig på företagets massage hade sats upp under min semester, vilket gjorde att det inte fanns en enda tid. Tänkte att det var väl inte hel värden. Jag känner mig ju ganska bra i kroppen efter all vila. Men jag hade turen att en kollega var tvungen att säga upp sin tid och han gav den till mig. Så den här massagen blev bara en ren njutningsmassage, då jag inte hade ont någonstans.


Några timmar senare gick jag ner i källaren igen, men den här gången för att gymma. Jag ville göra ett pass igen med fokus på bålen och baka in mina rehabövningar. La även in lite rygg och ben då jag inte ville få kontorsont som man lätt får när man varit ledig ett tag.


Efter 5 minuters uppvärmning på cross-trainern körde jag 2 var med lite styrkeövningar.

Övning 1: Rygg och armar i en rodd. DDen här övningen för jag för att inte få så stel nacke som man lätt får vid skrivbordet. 20 drag. Först dra ihop skulderbladen därefter dra upp armarna.

 

Övning 2: Kickarna med vikter. Jag fortsätter att köra med ostadigt underlag för att ge det hela mer utmanande. Först bakåt sedan framåt.10 drag per ben och håll.

 

Övning 3 & 4: Bålstabilitet. Rygglyft 20st och benpendling med höftlyft 20st

 

Övning 5: Upphopp med medcinboll 20st

 

Övning 6, 7 & 8: Mina rehabövningar på pilatesboll. Benlyft 5x3/ben, höftlyft med benindrag 10st och plankan med benindrag 10st.

 

Nöjd med dagens pass som varade ungefär 30 minuter. Åkte hem och käkade middag. Sen promenerade jag till min vän Ulrikas nya bostad. En promenad på 3 kilometer, tog en kopp te och sen promenarade 3 kilometer hem igen.


Imorgon är det dags för löpning igen.


#SnartSkadefri #Skadefri2015 #Rehab #Övningar #BÅlstabilitet #GymPåJobbet #Gymträning

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se