Alla inlägg den 4 juli 2015

Av Malin de Besche - 4 juli 2015 23:51

Att vara tillbaka i gamla spår har nästan lite dålig klang. Men i det här fallet så är det allt annat än dåligt. Den här resan så tränade vi men jag hade varken utrustning eller speciellt mycket egentid för att kunna köra fokuserat med rehabträningen. Men nu är jag tillbaka i Sverige och kan hoppa på schemat igen.


Jag satt och kollade på film igår och plötsligt hade klockan passerat 3. En halvtimme senare gick jag och la mig. Tänkte att det troligen skulle bli en sådan där förskjuten dag då man gör allt sent. Frukost, lunch och middag. Men av någon anledning vaknade jag redan kl 7 och kände mig riktigt pigg. Jag borde ju ha varit helt slut.

Men istället gick jag upp och gjorde frukost och började plocka. Redan kl 9 va jag ute och la det andra lagret olja på altanen och direkt efter gav jag mig på möblerna. Så till lunch var jag klar.

 

På eftermidagen städade jag förrådet och åkte iväg till sopstation.

Efter det tänkte jag att det var dags att komma igång med Rehabträningen igen. Det var så länge sen jag körde löpgångträningen. Jag satte på mig löparskorna och packade badkläder. Funderade en stund över vart jag ville svalka mig efter löpningen och sen tog jag mig till mitt gamla löparspår som jag inte sprungit i på säkert 12 år om inte mer. Jag kände igen krönen, backarna och svängarna. Det var riktigt roligt att springa här igen.


Eftersom att det var nästan 2 veckor sen jag sprang så tog jag upp och körde om senaste passet. Gå 3 minuter och springa 4.

Det gick bra även om det kändes lite stelt i höger ben. Totalt sprang jag drygt 5,5km på 34 minuter. Så genomsnittstempot låg på 6:09

Jag sprang till bilen och plockade upp mina badkläder, filt och väskan med kaffe, vatten och vattenmelon. Ner till standen och började stretcha. När jag strechat tog jag mig en simtur på 300-400m uppskattningsvis. Nöjd med mitt första pass på 2 veckor åkte jag hem och grillade i det fantastiskt hörliga vädret.

 

Skönt att vara tillbaka på banan igen med träningen och väldigt roligt att springa i mitt gamla spår. Brings memory back. :)


#Löpning #Rehab #Skadefri2015 #SnartSkadefri #Träning #Simma #Sommar #Grillat

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards