Alla inlägg den 16 juni 2015

Av Malin de Besche - 16 juni 2015 21:55

Idag var jag hos sjukgymnasten igen för ytterligare en omgång nålar. Nålar som ilar i musklerna men som gör gott i efterhand. Vi pratade också om vad jag har gjort sedan sist och hur kroppen har reagerat på senate behandlingen och den träning som följt efter det.


Samma dag som jag fick min förra akupunkturbehandling så tog jag mig ut på ett gång-/löppass där jag ökade löpningen med en minut sedan passen innan. Det gav lite känningar i baksidalår under och direkt efter passet, men dagen efter var det helt ok.


Även efter torsdagens pass fick jag känningar i låret så jag körde en gång-/löppass och en omgång i utegymmet. Men när jag stretchat var det helt ok igen.


Sen hade vi söndagens pass som var gruppträning med en massa stabilitetsövningar och parövningar. Det låg mycket fokus på bålen och ryggen och efter passet fick jag lite ont i ryggen. Jag funderade på om det kunde vara att jag satt fel på Cafét efter, eller när jag var hemma i soffan under kalaset senare på eftermiddagen. Fast å andra sidan så kände jag ju av ryggen ganska direkt efter passet.

Stefan min sjukgymnast sa att visst kunde det vara så, men att jag hade gjort en hel del övningar som retar ryggen.

Sen sa han att ska man utmana ryggen för att öka förmågan så kan man inte räkna med att kunna träna utan smärta.


Det handlar helt enkel om en balansgång. Jag ska ta i så pass mycket så att jag får känningar i kroppen, men det får inte bli värre än innan, men gärna på samma nivå. Jag får heller inte bli rörelsehindrad i dagar efter. Så lagom med utmaning med lagom med smärta för att driva på återställandet av kroppen.

Om man ökat belastningen men problemen ligger på samma nivå så ska man se det som positivt.


Sen var det dags att sätta i lite nålar i ryggen och det blir bättre. Det ilar fortfarande när han kör snurrar på nålarna men det blir allt mindre.

Det underbara var att när jag sedan kom till jobbet så hade jag bokat en massagetid. Väldigt skönt med en arbetsgivare som satsar på frisk personal.

 


Under dagen så fick jag ont i huvudet . Jag har fått något skit i kroppen. Så idag har det blivit vila.


#SnartSkadefri #Skadefri2015 #Akupunktur #Ontiryggen #Löparskadairyggen #Massagepåjobbet #TräningMedSmärta #Rehab

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards