Alla inlägg den 11 juni 2015

Av Malin de Besche - 11 juni 2015 22:36

Att ha ett mål driver en framåt. Vet man vart man ska så är det lättare att bara köra på och faktiskt nå fram till det man vill. Med lite mindre utmaningar så kan jag förbereda kroppen och ge mig själv bättre förutsättningar att klara de stora målen.


Häromdagen läste jag om en utmaning som ska hjälpa mig att minska spänningarna i ländryggen och mjuka upp fotleder. Förhoppningsvis så släpper många andra spänningar också då detta ska vara vår naturliga sitt ställning.

Utmaningen går ut på att sitta 5 minuter om dagen totalt i en djup knäböj.

 

Det gick ganska bra. Jag klarade det på 3 tillfällen. Målet är ju att klara det i 5 minuter i ett sträck. Det som hände i min kropp idag var att det kändes lite i smalbenen. Antar att det kommer släppa när jag "suttit in mig".


Att träna är otroligt socialt. Om man har vänner som kan tänka sig att träna såklart. Idag skulle jag ha träffat lite vänner för att köra ett hårt pass i utegymmet vid Eriksdalsbadet. Men fick ett meddelande när jag var påväg hem att träningen blev inställd.

Det var ju lite tråkigt, men då bestämde jag mig för att ge mig ut på ett eget pass. Ett gå-springpass med 3 minuter gång och 4 minuter löpning och med inslag av gymträning i utegymmet. Och vilket underbart väder jag fick köra i.

 

Jag körde mitt vanliga pass på utegymmet där jag varvar 2 övningar till dess att jag kört dom 3 gånger. Sen byter jag ut till 2 nya övningar.


1 & 2 - Latsdrag och axelpress - 15 reps på vardera

3 & 4 - Liggande rodd och bröstpress - 15 reps av vardera

5 & 6 - Knäböj och plankan med indrag - 15 reps

7 & 8 - Rygglyft & knälyft i räckhäv - 15 reps


Det är helt ok att träna själv också. Då är det ju ingen som pratar sönder träningen och man kan fokusera på vad man ska göra. I med hög bra musik i öronen och sen bar att köra. Fast har man lika fokuserade kompisar så kan de puscha en lite till när det känns motigt.

Det här passet gick bra. Jag fick lite känningar i baksida lår när jag sprang. Men det positiva enligt min sjukgymnast är ju när det försvinner efter träningen att det inte bli något bestående.


#SnartSkadefri #Skadefri2015 #Rehab #GåSpringpass #Utegym #Löpning #Träning #utmaning #DjupKnäböj #5minuteromdagen

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards