Alla inlägg den 9 juni 2015

Av Malin de Besche - 9 juni 2015 23:28

I morse var det dags igen. Jag åkte till Fysiocenter för att få akupunktur för att få mina ryggmuskler att slappna av. Sen var det en hel dags jobb som jag försökte att göra så lite stillasittande som möjligt. Sen till kvällen skulle jag testa och känna efter hur det känns.


Jag kom som vanligt inspringande till sjukgymnasten i sista stund. Vi pratade lite om hur mycket jag gjort mina övningar och hur det kändes efter förra behandlingen.

Jag känner mig något mjukare, men det jag märkt av mest var att spänningarna i axlar och nacke hade släppt. Vill nog påstå att det helt berodde på de övningarna jag gjorde och som jag la in i min gymträning.

Men nu var det dags igen och musklerna i ryggen är helt klart fortfarande stela, men jag har fler punkter som inte alls känns av lika mycket som förut.

 

Nålen på höger sida som satt precis innan höftkulan och en nål som satt lite högre upp i den sk "ryggfilén", var de som stramade åt mest när han rörde på nålarna. De 4 andra var helt ok.


Sen var det dags att åka och avverka mitt dagsverke. Tog lite längre tid än vad jag räknat med så jag missade passet med "snabba fötter". Men istället åkte jag hem, fixade lite middag och sen åkte och handla. Skåpen hemma gapade ganska tomma så jag gjorde mat på nästan ingenting. Jag tog vad jag hade hemma.

Morötter, lök, tonfisk, tomatpuré och havregrädde.


Men efter handligen så tog jag mig ut på ett gå/löppass så att jag kunde kännaefter hur dagens behandling påverkat mig. Den här gången ökade jag löpningen med en minut. Dvs jag gick 3 minuter och sprang i 4 minuter.

Passet gick bra. Men nu när jag ökade löpningen så känner jag att kondotionen behöver jobbas mer på. Baksida lår protesterade lite men inte värre än att jag kunde fortsätta. Totalt körde jag 4:58km i 26 minuter med snittempot 5:49min/kilometer.

När passet var över och jag stretchat så var den spännande/stramande känslan över. Fast framsida lår kände jag var något ansträngda när jag körde mina rehabövningar på pilatesbollen. Öven höftlyft påminde mig om något irriterade baksida lår. Men det verkar gå åt rätt håll. Vi får väl se hur kroppen mår imorgon.


#SnartSkadefri #Skadefri2015 #GåSpringPass #rehab #Rehabövningar

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards