Alla inlägg den 7 juni 2015

Av Malin de Besche - 7 juni 2015 19:26

När jag bestämmer mig för att shoppa kläder så brukar det sluta med att jag kommer hem med mer träningskläder istället för vardag- eller festkläder som är det jag är ute efter från början. Men senast skulle jag faktiskt köpa lite träningskläder, men som kom att visa sig vara något annat än det jag trodde från början.


Efter att ha ätit lite frukost så klädde jag om för en gå-springrunda och ett pass i utegymmet. Satte på mig min nyköpta löparjacka. Det var något i fickan så jag öppnade den och kollade vad det kunde vara för något. Det visade sig vara ett batteri. Jackan jag köpt hade små lampor i.

Man kopplade in jackan i batteriet, sedan kunde man trycka olika antal gånger på batteriet för att få till olika typer av belysning. Snabbt blinkande, långsamt blinkande, jättelångsamt blinkande, helljus osv.

 

Tanken är väl att använda denna i mörker men jag kunde inte låta bli att testa den. Fantastiskt skön var den i det blåsiga vädret.


Jag körde ett till 3-3 pass (3min gång, 3 min löpning) bort till utegymmet och väl framme där körde jag ett tempopass där jag växlade 2 övningar till jag kört dom 3 gånger.


1 & 2 - Latsdrag och axelpress - 15 reps på vardera

           Sista omgången axelpress orkade jag inte mer än 10st. Det gick bara inte.

3 & 4 - Liggande rodd och bröstpress - 15 reps av vardera

 

5 & 6 - Knäböj och plankan med indrag - 15 reps

           I plankan räknade jag en reps när jag dragit in båda benen. Här höll jag ett högt tempo

7 & 8 - Rygglyft & knälyft i räckhäv - 15 reps

 

Knäböj kändes lite i ryggen, annars gick det bra. Jag fortsatte med mitt 3-3 pass runt spåret. Flåset har fått sig en törn och jag längtar till dess att jag kan ta i så att jag kan få träna upp det igen.
Den här rundan blev totalt 5,63km på 35 minuter. Helt ok tempo och kroppen höll. Nu när jag springer så tänker jag mycket på hållningen och att spänna bålen. Då blir det genast lite jobbigare och det är just bålen jag behöver stärka för att undvika mina löparskador.


Resten av dagen har jag ägnat åt att städa, tvätta och fixa hemma. Fullt ös idag alltså.

Nästa gång så kanske det blir en kvällslöpning (eller gå-springpass) så att det syns att det lyser om mig. :)


#SnartSkadefri #Skadefri2015 #Rehab #GåSpringpass #Löpning #Utegym

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards