Alla inlägg den 28 maj 2015

Av Malin de Besche - 28 maj 2015 21:30

Mina armar är galet ömma efter tisdagens kånkande av möbler och flyttkartonger som följdes av morgonträning igår. Trots att jag var snäll mot armarna så känns det idag. Så när en vän ville att jag skulle komma och träna på utegymmet var jag lite tveksam.


Under hela dagen funderade jag på om jag verkligen skulle ge mig iväg och träna med gänget på utegymmet vid Eriksdalsbadet. Mina biceps klagade massor. Men mot slutet av dagen bestämde jag mig i varje fall för att dra dit. Så jag skyndade hem, bytte om och begav mig bort till Skanstull. Sen sprang jag därifrån, vilket kändes helt ok i benet.


Min vän var inte helt kry så hon stod för träningspasset och stod och hejade på oss andra som fick kämpa. Det blev lite mer överkropp än vad jag hoppats på, men att klaga hade man inget för utan fick bara kämpa på.

Vi körde 2 övningar i taget till vi kört dom 2 eller 3 gånger innan vi gick vidare i 2 nya.

Vi gick direkt på armar och axlar till min stora fasa. Men på med fajtingmasken och kör helt enkelt.

 

Station 1: Medan ett par körde axelpress skulle de andra köra upphopp. 20 reps axelpress, så många upphopp man hann med.


Station 2: Dips medan de andra körde 15 rodd/ryggdrag. Mina dips körde jag med fötterna i marken för att klara av.


Station 3: Medan man körde 15 bröstpress körde de andra pullups eller liggande rodd i räckhäven. Jag körde inte pullups.


Station 4: Upphopp på stubbe medan de andra körde 20 latsdrad.


Station 5: Armhävningar med fötterna på bänken medan de andra körde 20 knäböj. Jag fick tyvärr köra vanliga armhävningar, Jag hade inte mycket kraft kvar i armarna vid det här laget.


Station 6: Magövning sittandes på bänk, sittandes på bänken bakåtlutad och dra in benen mot magen, medan de andra körde 20 utfallsstegshopp


Station 7: Plankposition på händer med benindrag mot armbåge till dess att de andra kört 20st marklyft.


Station 8: Här körde alla tillsammans. Situps med benindrag 15st för att sedan vända sig om i plankan i 20 sekunder och sen tillbaka till sit ups till dess att vi gjort båda övningarna 3 gånger.

Utförande situps: Lång rak kropp på rygg, dra in ben och samtidigt gå upp i en situp, tillbaka ner.


I flera av armövningarna så var jag så slut att jag inte klarade av att göra en enda övning till. Då kom min vän och hjälplyfte lite. Magen kändes rätt överkörd också när vi var färdiga.

Vi sa hejdå till varann och sen började jag småjogga till bussen. Varvade med lite gång och det kändes rejält i varenda muskel. Men det gjorde inte ont. Kanske beroende på att jag inte klarade av att springa så fort, men i varje fall en positiv reaktion.

Jag tog en buss som skulle göra att jag skulle få en liten bit hem. Så jag joggade sista biten. En sträcka som normalt tar drygt 10 minuter att gå.

Bra pass som gick över förväntan fast jag var lite orolig för mina axlar och biceps innan. Tur att det fanns en hjälpande hand när kraften var helt slut.


#SnartSkadefri #Skadefri2015 #Utegym #Eriksdalsbadet #Armmos #SlutkördaMuskler

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se