Alla inlägg den 17 maj 2015

Av Malin de Besche - 17 maj 2015 22:00

Det är långhelg och normalt har sådana här långa helger brukar jag fylla med extra mycket träning. Men istället har jag tagit det lugnare än vanligt. Kanske har det varit bra att dra ner lite på tempot istället för att öka det efter Tough Viking.


Jag blev något mjukare i axlarna efter träningen i tisdags, men ganska snart kom det steala tillbaka. Och nu är det faktiskt vänster sida som är värst drabbad. Det har inte blivit så mycket träning i helgen och det kryper i kroppen. Men Det har varit så mycket annat att fixa med. Med en klämdag mitt i den långa helgen har jag kunnat uträtta vardagsärenden som att gå till banken, ha kontakt med körskola för ett av mina barn och annat som bara kan göras på vardagar.

Sen har det handlat om att ta tag i saker som jag legat efter med i hemmet, ordna med kalas för min dotter som fyller år och städa såklart. Sen har jag passat på att umgås med vänner så mycket jag bara kunnat.

Men jag har faktiskt lyckats få till ett träningspass. I fredags så gav jag mig ut på en gå/jogg-runda. Men eftersom att det är ett glapp sedan jag körde rehablöpningen så gick jag inte vidare till nästa steg, utan jag körde på samma intervall som sist. 4 minuter gång, 3 minuter löpning. Som vanligt körde jag bort till utegymmet och körde ett pass där innan jag tog mig hem med samma intervall hem igen.

Jag var tvungen att ta det lite lungt för axlarna så jag hoppade över axelpressen. Men i övrigt körde jag på som jag brukar med att varva 2 övningar till jag kört dom 3 gånger.

Övning 1 & 2 - Latsdrag 15st & knäböj 15st

 

Övning 3 & 4 - Liggande rodd 15st & bröstpress 15st

 

Övning 5 & 6 - Rygglyft 15st & Knälyft hängandes 15st

 


Jag fick lite ont av rodden och av knälyften, men annars gickdet bra att köra. Detta var den enda träning jag fick till den här helgen. Jag hoppas att det ser bättre ut i nästa vecka.


Idag var det kalas och jag såg till att få till en massa gott av det lite nyttigare slaget. Så att man inte bara trycker i sig massa tomma kalorier. Kaloririkt, ja, men också en massa näring.

Kokosbollar

Fikon, valnötter, cashewnötter, kaffe, kokos och en gnutta Lucuma

 

Bönchokladkaka

 

Kokostoppar

2 mosade bananer och 2 dl kokosflingor, in i ugnen på 175 grader i 15 minuter.

Världens enklaste recept.

 


Snart dags för en ny vecka och då är det fokus på träningen igen.


#Utegym #SnartSkadefri #Skadefri2015 #NyttigtBakverk #Kalas #Träning

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards