Alla inlägg den 4 maj 2015

Av Malin de Besche - 4 maj 2015 21:57

Nu har nedräkningen börjat. Det är nu 5 dagar kvar till Tough Viking och jag kan fortfarande inte träna som jag gjort tidigare. Det viktigaste nu är att jag bygger upp grundstyrkan så att kroppen kommer att hålla under den här utmaningen som vi står inför. Tar till alla knep jag kan.


Bilresan från jobbet satt jag med mina greppträning igen. Det är något knkret som jag måste stärka inför Tough Viking, så att jag klarar av monkey bar och min lilla skräck, romerska ringar.

 

Annat som är viktigt att jag lyckas stärka är lågintensivt arbetandemuskler och "löparmusklerna". Tränade ju löpning och min sjukgymnastik igår så idag skulle jag vila från det men ändå kunna ge lite belastning på annat sätt. Därför satte jag lite extra vikt på mina vrister som skulle göra det lite jobbigare att gå.

 

Det blev en runda på 4,8 kilometer som varade i 45 minuter och 30 sekunder. Det kändes inte jättejobbigt med dessa vikter, men jag vet att det satte mina muskler i lite extra arbete.

När jag kom hem igen så körde jag lite Yoga. Passet "kvällsro" för att dels få stretcha igenom kroppen och dels att det får mig att jobba med stabilitet i hela kroppen. Dessutom kommer man ner i varv av det.


Nu när nedräkningen börjat på allvar så måste jag se till att förbereda mig att komma runt hel, helst helt utan skador.


#SnartSkadefri #Skadefri2015 #InförToughViking #ToughViking2015 #Kortrundan

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se