Alla inlägg den 1 maj 2015

Av Malin de Besche - 1 maj 2015 11:37

Det har varit lite hektiskt för mig ett tag nu och det har gjort att jag inte riktigt fått till träningen som jag önskat. Tough Viking närmar sig med stormsteg och jag börjar bli lite orolig för hur det kommer att gå när jag inte fått till den träningstid som krävs. Men jag gör mitt bästa för att samla ihop träningstimmar.


Bilköerna är hemska i Stockholm och det är tid som man aldrig får tillbaka. Trots det kommer jag faktiskt fram fortare än med kollektivtrafiken. Jag har alltid sett fördelen med att åka kollektivt är att man får tillfälle att röra sig (mellan de olika förbindelserna samt till och från buss/tåg) och att man kan läsa eller göra annat medan man åker. Men nu har jag kommit på ett sätt att inte låte tiden gå till spillo i att "bara åka". Man kan träna också.

 

Med min stela kropp så är det så mycket träning som jag inte kan utföra. Löpningen tex som jag skulle behöva köra inför mitt lopp. Men jag behöver verkligen förbättra min greppstyrka också. Och den kan jag träna på i bilköerna.

Det här var i onsdags, min sista arbetsdag för veckan och till kvällen var det basketträning.


Lite överraskande så var det endast min dotter som kom till träningen. Så vi gick ner i gymmet och körde lite istället innan damträningen. Lite vilsen då jag inte har riktigt hade en plan på vad jag skulle köra och jag kan inte gymmet tillräckligt. Så det är inte att bara köra på som jag kan göra spontant på gymmet på jobbet.

Men jag körde mycket fokuspå ben. Squats, goodmornings och frivändningar med skivstång.

 

Sen körde jag lite ben på maskiner men provade också att gå lite i den monkeybar som finns där. Avslutade med lite bål. Plankan och plankan med vrid. Sen gick vi upp och körde lite basketträning, vilket var mycket skott och spel. Det är närmsta konditionsträning jag kommit senaste tiden. För min gå-spring-övning belastar inte lungorna jättemycket.


Efter att ha missat en massa träningstid så blev det väldigt intesivt på en dag. Det gjorde att jag blev väldigt stel i baksida lår och det var inte läge att köra någon gå-springövning igår. Men det blev en hel del promenad när jag gick till sopstaionen med kassar av sortering och så givetvis promenaden till Valborgsmässoelden.

 

Inte långt kvar nu. Långhelg så jag ska nog få in lite mer förberedelse inför loppet i nästa vecka.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards