Alla inlägg den 28 april 2015

Av Malin de Besche - 28 april 2015 22:53

Igår blev en något ofrivillig vilodag. Vilodag från träning i varje fall. Fokus för mig nu är att hålla sjukgymnastiken även om jag verkligen vill att jag ska hinna med lite mer träning också. Så då gäller att vara lite kreativ så att det inte blir en stressfaktor att få till.


Jag är i ett läge då det skulle vara ganska enkelt att säga att jag inte har tid att träna. Ett jobb som kräver mer av min tid just nu och många andra delar i livet som jag måste se till att få på plats. Men jag vill inte vara en av de som inte finner tiden att investera i sin hälsa.

Jag vaknade hyfsat tidigt idag och ju tidigare jag vaknar och kommer iväg ju snabbare kommer jag till jobbet då köerna inte hunnit tätna på. Då passar det perfekt att köra lite morgonträning. Jag ser då till att få in sjukgymnastiken i träningen för att effektivisera ytterligare.

 

Jag började som vanligt med lite uppvärmning på crosstrainern. Men sen körde jag 2 varv med en gäng olika övningar.

  • Mina vanliga 3 övningar på pilatesbollen
  • Plankan med vrid (knä mot arbåge samma sidan över till motsatt armbåge) 10st/ben
  • Rygglyft 20st
  • Kliva upp på trapp med belastning på "steget" som drar upp kroppen medan motsatt ben spänner gummibandet. 10st/ben
  • Kick med gummiband och vikt 5st/ben och håll (dvs 10st/ben)
  • Squats med en arm rakt upp längsmed örat en arm ner framför kroppen.
  • Benpendlign med höftlyft 20st
  • Plankan 1,5 minut

När jag var klar så var det bara att duscha, fixa frukost och börja jobba. Grymt bra start på dagen!

Något senare fick jag massage. Precis vad jag behövde i min stela rygg.


#BraStart #Skadefri2015 #Snartskadefri #Sjukgymnastik #Rehabövningar #Bålstabilietet

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards