Alla inlägg den 27 april 2015

Av Malin de Besche - 27 april 2015 22:43

Det finns alltid två sidor av ett mynt. Snart har vi haft vår sista träning både tjejerna och mina damträningar, och då kommer jag inte ha den där schemalagda träningen. Den där icke förhandlingsbara tiden som jag idag lägger på basketträningen.


Om man ska se det från den ljusa sidan så kommer jag att få mer tid. Jag kommer inte att vara låst vid fasta tider och jag kommer kunna köra min träning på anpassade tider då det inte spelar någon roll om jag börjar träna kl 20 eller 20:15. Nu när mitt arbete kommer att ta lite större utrymme och då inte helt enkelt att veta vilka dagar så är det ju perfekt att jag frigör tid.


Idag så hade jag massor att hinna med och fick hoppa över min damträning. Men planerade att köra på egen hand när jag klarat av mina måsten. Men allt drog ut på tiden och klockan blev lite mycket. Det är dags att varva ner snarare att dra upp pulsen.

Det här är det jag är lite rädd för kommer hända. Nu när jag inte har den där orubbliga basketträningen både när det kommer till coaching och egen träning att jag kommer släppa in mer måsten och därmed på bekostnad på träningen. Kommer jag att bli försoffad? Kommer jag fylla den tiden med måsten istället?

 

När jag uttryckt den här oron tidigare så har jag fått höra att det kommer aldrig jag bli. Du som är igång så mycket. Men jag har också en tendens att låta måsten att ta över om jag inte har något annat inplanerat.

Troligen är det just det jag måste göra. Planera in träningen och då göra det vecka för vecka eftersom att jag inte vet hur mina veckor kommer att se ut.


#Skadefri2015 #SnartSkadefri #IngenTräningIdag

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards