Alla inlägg den 26 april 2015

Av Malin de Besche - 26 april 2015 21:39

Nu när jag inte kan träna på som jag gjort tidigare så läser jag på lite grann istället. Jag plockade fram den literatur som jag har kring träning. Ska börja läsa på lite för att skapa mig en bild av hur jag ska jobba vidare mot min toppform igen.


Det är en liten hög som jag lyckats samla på mig i SISUs bokklubb. Högen innehåller allt ifrån styrka och funktionell träning, tekniker, mental träning till fystester. Men även en bok om lite enklare närlingslära och massa goda recept.

 

Mat för dig som tränar, var ett tag sen jag kollade i. Men jag matplanerade lite idag och plockade faktiskt en hel del recept därifrån. Nu ska jag bara bli skadefri så jag kan börja köra igång på riktigt.


Sen åkte jag till IKEA för att handla lite smågrejer. Såklart blev det lite mer än jag tänkt från början, men det blev en hel del bra grejer. Bla köpte jag några glasburkar så jag kan förvara mat, tillbehör och smaksättare i när jag börjat göra recepten i boken.


När jag kom hem så började jag montera och sätta upp och slutligen gick jag ut för att olja mina utemöbler. Jag blev lite kall där, men tänkte att dagens träning skulle få mig varm. Idag var det dags att minska gåtiden, dvs gå 4minuter och springa 2 minuter.

Jag var stel nästan hela rundan. Jag hade ett tryck in i sidan av rumpan och det spännde lite i knäväcket på höger sida. Det högg till lite mitt på knät i början när jag påbörjade frösta löpningen, men det försvann på en gång. När jag sprang sista stäckan kändes det ok men forftande stel.

Men jag tror att det hala handlade om att jag var gall innan. Jag borde ha värmt upp mer i början. Efter att jag stretchat så var det mycket bättre.


#SnartSkadefri #Skadefri2015 #Rehablöpning #4-2

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards