Alla inlägg den 10 april 2015

Av Malin de Besche - 10 april 2015 08:00

Min dotter plockade ett recept i mataffären och tyckte att jag skulle laga det någon gång. Och igår blev det av. Vilken hit det blev. Båda barnen och jag älskade det. Jag kommer definitivt att göra detta fler gånger.


Italiensk Fiskmiddag:

Ingredienser 4 portioner

4 portionsbitar torskfilé

Salt & Peppar

2 askar coctailtomater

1 röd chili, strimlad

3 msk olivolja

1 msk kapris

Ev saft från citron och hackad persilja

800g potatis, kokt och delad

2 msk olivolja

2 vitlöskklyftor, finrivna

Rivet skal från citron

Några kvistar timjan, hackade

1 dl grovriven parmesanost


Tappenad:

3dl svarta urkörnade oliver

4 sardeller

1msk-1,5 msk kapris

0,5 kryka basilika

2 vitlöksklyftor

0,9dl olivolja

1 tsk pressad citronjuice

3 krm svartpeppar

Mixa allt till jämn smet med handmixer


Sätt ugnen på 200grader. Lägg tomaterna i ugnsfastform med Chilia, salt, peppar och lite olja. Baka i ugnen i ca 40 minuter. Smaksätt ev med citron, kapris och persilja

Sänk värmen till 100 grader. Krydda fisken med salt och peppar och lägg ner bland tomaterna och baka i ugn ca 20 minuter.

Höj värmen igen och bred över tappenad på fisken. Låt allt bli varmt, ca 5 minuter

Blanda potatisen med olja, vitlök, citronskal, timjan samt salt  peppar. Strö över parmesan


#Recept #Fisk #BraMat #Middag #Torsk #Tappenad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards